دوشنبه 23 مهر 1403

مسوولان دزفول آزادی قدس را دغدغه اصلی آزادی‌خواهان جهان دانستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مسوولان دزفول آزادی قدس را دغدغه اصلی آزادی‌خواهان جهان دانستند

دزفول - ایرنا - مسوولان شهرستان دزفول در بیانیه‌های جداگانه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، آزادی قدس شریف را از دغدغه‌های اصلی آزادی خواهان جهان دانستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول روز جمعه در بیانیه خود به مناسبت روز قدس به آیه 38 سوره حج اشاره کرد و گفت: خداوند از کسانی که ایمان آورده‌اند دفاع می‌کند و هیچ جنایتکار ناسپاسی را دوست ندارد.

وی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز دفاع از مظلومان و ستمدیدگان فلسطین افزود: این روز، روز عزیزی است که سالها بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام روح الله (ره) آن را روز قدس نامیده است؛ روزی که رهبر عزیز و فرزانه انقلاب پس از مقتدایش امام راحل، پرچمدار بزرگداشت و گرامیداشت آن شد و هرگز نگذاشت قدس شریف نخستین قبله‌گاه مسلمانان تنها بماند و فلسطین و فلسطینیان، ساکنین واقعی این سرزمین، احساس غربت، بی‌کسی و مظلومیت نمایند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: روز جهانی قدس نه تنها روز همه ملت‌های مسلمان جهان است بلکه روز فریاد همه آزادگان، آزاداندیشان و آزادمسلکانی است که فارغ از رنگ، دین و جغرافیا، یکپارچه و یک صدا بر علیه ظلم، ستم و بیداد رژیم غاصب صهیونیستی فریاد می‌زنند و آزادی قدس عزیز را از سلطه چکمه پوشان غاصب این رژیم منحوس خواهانند.

وی افزود: هرچند مراسم روز جهانی قدس امسال به دلیل وجود بیماری کرونا برای جلوگیری از آلودگی مسلمانان و حفظ جان ارزشمند آنها برگزار نمی‌شود اما در این روز باشکوه و یوم الله عظیم، ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله خامنه‌ای به سخنرانی خواهند پرداخت و بی‌تردید این بیانات ارزشمند، مثل همیشه باعث وحدت و همدلی مسلمین جهان و ترس و وحشت رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان و مدافعان آنها به ویژه شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: همانگونه که حضرت آقا نوید آن را دادند، بزودی شر استکبار و آمریکای فتنه‌گر از عراق و سوریه کم شده و با خفت و خواری از منطقه اخراج و بزودی آزادی قدس شریف خون بهای سردار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی خواهد شد.

وی فرارسیدن روز بزرگ سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز و چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول قهرمان را به همه مردم ولایتمدار دزفول تبریک گفت و یاد نماینده حضرت امام و امام جمعه فقید دزفول، اسوه مقاومت و ایستادگی و فداکاری این شهر، حضرت آیت الله قاضی دزفولی (ره) را گرامی داشت.

امام جمعه دزفول افزود: بی‌تردید با لطف و عنایت خداوند متعال و وفاق و همدلی نخبگان، مسئولان و مردم نجیب، مقاوم و متدین دزفول عزیز در سال‌های آینده این شهر با عظمت به سوی رشد، شکوفایی و بالندگی، گام‌های بلندتری برمی‌دارد و در سایه این وحدت، قله‌های ترقی را فتح و با همت همه نیروهای انقلابی و ارزشی خود بر مشکلات و مصائب پیروز می‌شود.

مردم دیار مقاومت و پایداری دزفول مدافع حقوق فلسطین

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، دفاع از فلسطین را دفاع از حقیقت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را مبارزه با رژیم استکبار دانست و اعلام کرد: با گذشت 41 سال از تصمیم راهبردی حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، همچنان این تدبیر یک فرصت بزرگ و بین‌المللی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و محکوم ساختن رژیم غاصب و جنایت‌کار اسرائیل است.

امید بن‌عباس با بیان اینکه روز قدس به طور قطع نشانه‌ای از تحقق آرمان‌های جبهه مقاومت و مرگ دولت‌های استکبارستیزی همچون آمریکا و اسرائیل و دولت‌های دست پرورده آنها همانند آل سعود است، افزود: تشعشعات انتفاضه باید با حمایت عموم کشورها و مبارزات و مقاومت مردم فلسطین هر روز بیشتر گسترانده و با یاری خداوند قدس شریف از سلطه مستکبرین آزاد شود.

وی بیان کرد: امروز مسئله فلسطین تنها به یک قوم و یا یک کشور مرتبط نیست بلکه یک فاجعه جهانی است که سازمان‌های بین‌المللی در سکوتی غیرانسانی برای حل مشکل آن درمانده‌اند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: ملت شریف و مقاوم فلسطین بداند گرچه امسال با وجود ویروس منحوس کرونا امکان برگزاری راهپیمایی عظیم روز قدس وجود ندارد اما ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و بویژه مردم دیار مقاومت و پایداری دزفول قهرمان همچنان مدافع حقوق مردم فلسطین هستند و همپا با ملت شریف ایران و آزادگان عالم ساعت 12 ظهر روز جمعه 2 خرداد ماه 1399 بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مناسبت روز جهانی قدس با گوش جان خواهند شنید. وی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل نیز از برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس خشنود نباشد و بداند آرمان‌های قدس تا به سر منزل مقصود نرسند، در میان ملت اسلامی ایران زنده و پویا خواهند ماند.

نامگذاری روز جهانی قدس زمینه‌ساز بازیابی هویت اسلامی

حمیدرضا چمن آرا رییس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در بیانیه‌ای روز قدس را به فرموده حضرت امام (ره) روز حیات اسلام دانست و گفت: روز جهانی قدس ابتکار هوشمندانه پیشوای فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از یک سو نماد باور صادقانه نظام اسلامی به آموزه‌های دینی و از سوی دیگر نماد حمایت از آزادگی و انسان ستمدیده حتی به قیمت فشارها و هزینه‌های فراوان است؛ ابتکاری که زمینه‌ساز بازیابی هویت اسلامی شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) در اهمیت این روز می‌فرمایند روز قدس باید تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین باشد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از این تلخکامی، توفیق برگزاری راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس وجود ندارد لذا متناسب با شیوه‌های منطبق با شرایط زمان و با ابزار و روش‌های نوین، فریاد دادخواهی خود را به گوش جهانیان، خواهیم رساند و درد مشترک تمام عدالت طلبان را یادآور خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: اینجانب و همکارانم در شورای اسلامی شهر دزفول در آستانه فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای جبهه مقاومت اسلامی بخصوص سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید جبهه مقاومت فلسطین در دزفول شهید محمدحسین اثنی عشری بار دیگر حمایت خود را از آرمان آزادی قدس شریف اعلام می‌کنیم تا اشغالگران سرزمین فلسطین و همپیمانان و حامیان آنان بدانند که فلسطین پاره تن اسلام است.

مکتب شهید سلیمانی الهام‌بخش حق طلبان برای آزادی بیت المقدس

ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحت عنوان روز جهانی قدس توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به دلیل مضرات جهانی غده سرطانی رژیم تروریستی و اشغالگر صهیونیستی بوده و هست. در این بیانیه آمده است: اثرات مخربی که دامان بشریت به ویژه مسلمانان جهان را فرا گرفته پدیده منحوسی است که بواسطه تلاش مزورانه استکبار جهانی و سرکردگی استعمار با خون‌ریزی و کودک‌کشی در فلسطین ایجاد شد و با ساماندهی تروریسم دولتی با نمادهای مختلف از قبیل نماد داعش و بوکوحرام، ریختن خون بی‌گناهان و مظلومان عالم سعی در تداوم حیات پلید خود را دارد. این بیانیه می‌افزاید: اگرچه این تلاش جنایتکارانه با پشتیبانی طرح‌های آمریکایی از قبیل «معامله قرن» همراه است ولی به دلیل تابش نور اسلام ناب و اراده پولادین مقاومت برساخته از آن به شکست قرن مبدل شده است؛ اسرائیل غاصب که روزی ارتش آن در چشمان عرب معاصر افسانه شکست ناپذیری جلوه می‌کرد امروز نمادی از یک مجموعه تمام شکست خورده و در حال فروپاشی است. در این بیانیه آمده است: در این اضمحلال نزدیک نقش قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم یعنی سردار بزرگ اسلام و ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بی‌بدیل است و امسال در بزرگداشت روز جهانی قدس اگر چه حضور جسمانی فرمانده سابق نیروی قدس موجود و مشهود نیست ولی مکتب او الهام بخش آزادیخواهان و حق طلبان عالم برای آزادی بیت المقدس و قدس شریف است. این بیانیه می‌افزاید: رژیم منحوس صهیونیستی که تنها در موقعیت پلید ویروس جنایت و ترور زیست می‌کند در هنگامه‌ای که جهانیان در مبارزه با ویروس کرونا هستند، در سودای از پیش ناکام اشغالگری کرانه باختری رود اردن است.

در این بیانیه آمده است: اگرچه این موضوع بنا به سرشت نحس صهیونیسم جهانی موجب شگفتی نیست ولکن موجب غفلت اراده‌های الهی مقاومت و این شبکه الهی برای در هم شکستن خیالات آن رژیم کودک کش، آمریکای جنایتکار و ترامپ احمق برای تنفس مصنوعی طرح شکست خورده معامله قرن نخواهد شد. این بیانیه می‌افزاید: امسال در حالی به استقبال پاسداشت روز جهانی قدس می‌رویم که جبهه مقاومت، زنده‌تر، قوی‌تر، بالنده‌تر و با انگیزه‌تر برای خروج نیروهای تروریست آمریکایی اراده الهی خود را به کار خواهد گرفت تا در پی آن از یک سو مساحت ذهنی استکبار و صهیونیسم جهانی در ترس فزونی یافته و گستره قلب پاک مسلمانان، آزادی‌خواهان و حق طلبان عالم از امید به آزادی بیت المقدس و قدس شریف سرشار شود؛ باشد که همه ما نیز بهره‌ای از این حرکت عظیم الهی داشته باشیم. ناحیه مقاومت بسیج دزفول در این بیانیه آحاد ملت مومن و روزه‌دار شهرستان دزفول را به میدان حمایت از حق و مظلومیت و انزجار از ظلم و اشغالگری در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در روز جهانی قدس دعوت می‌کند به امید آنکه قدمی در جهت آزادی هرچه زدوتر قدس شریف و فروپاشی اسرائیل غاضب به حساب آید.

روز قدس روز دفاع از آزادی مردم مظلوم فلسطین

شهردار دزفول نیز در بیانیه‌ای روز جهانی قدس را روز دفاع از آزادی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین دانست و اعلام کرد: همواره در این روز مردم مسلمان ایران با قدرت و صلابت همیشگی خود آماده می‌شوند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید کنند.

محمدعلی دوایی فر به نقل از امام خمینی (ره) گفت: روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز اسلام و حکومت اسلامی و روزی است که باید بیرق جمهوری اسلامی در سراسر کشورها برافراشته شود.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود ولی به طور قطع کینه، نفرت و انزجار از رژیم اشغالگر اسرائیل در دل مردم مسلمان ایران به ویژه مردم ولایتمدار و شهیدپرور دزفول خواهد ماند و همواره جنایات خصمانه آنان از سوی مردم ما محکوم خواهند شد.

به گزارش ایرنا 41 سال از روزی که امام خمینی (ره)، در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست تا برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند؛ می‌گذرد.

اینک با گذشت بیش از چهار دهه از نام‌گذاری روز قدس، امسال نخستین سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسلمانان نمی‌توانند دست در دست هم و با مشت‌های گره کرده در صحنه حضور یابند.

قرار است رهبر معظم انقلاب ساعت 12 ظهر امروز به مناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*