چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

مشاهده موارد جدید ابتلا به کرونا در استان "گوانگدونگ" چین

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
مشاهده موارد جدید ابتلا به کرونا در استان "گوانگدونگ" چین

مقامات بهداشتی چین در بیانیه ای اعلام کردند که این کشور امروز (جمعه) 24 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را برای روز گذشته (پنج‌شنبه 3 ژوئن) گزارش کرده که مشابه با آمار یک روز قبل از آن است.

به گزارش ایسنا، کمیسیون بهداشت ملی چین نیز اعلام کرد: از میان عفونت های جدید، 15 مورد آن مربوط با مسافرانی بوده که از خارج آمده‌اند و 9 مورد نیز محلی و همگی در جنوب استان گوانگدونگ بوده است. همچنین مورد جدیدی از مرگ و میر بر اثر این بیماری رخ نداده است.

بنابر گزارش رویترز، این کشور 21 بیمار جدید و بدون علامت را نیز گزارش کرده است در حالی که یک روز قبل این آمار 18 بیمار بوده است.

این درحالیست که براساس گزارش رسانه‌های داخلی چین در روز چهارشنبه گذشته، مشاهده مواردی از ابتلا به نوع جهش‌یافته ویروس کرونا هندی به تعطیلی دوباره سینماها و مراکز تفریحی و ورزشی در این استان انجامیده است.

براساس گزارش ایندیپندنت، اقدامات پیشگیرانه چین پس از مشاهده 50 مورد جدید که در روزهای شنبه و یکشنبه گذشته به ثبت رسید در حالی صورت گرفته که در آمریکا فقط در روز دوشنبه بیش از 5600 مورد ابتلای جدید ثبت شد و با این حال سینماهای زنجیره‌ای آمریکا مثل «رگال» و «ای ام‌سی» اعلام کردند که افراد واکسینه شده دیگر نیازی به استفاده از ماسک ندارند.

دفاتر فرهنگ، گردشگری و ورزش شهرداری گوانگژو (مرکز استان گوانگدونگ) روز دوشنبه یکم ماه ژوئن، دستور تعطیلی مکان‌های سرپوشیده عمومی که کاربری سرگرمی و تفریحی دارند را صادر کرد. مراکزی مثل سینماها، سالن‌های تئاتر، کافی‌نت، کتابخانه، موزه و گالری شامل این تصمیم می‌شوند.

انتهای پیام