پنج‌شنبه 19 مهر 1403

معاون دانشگاه علوم پزشکی: یزدی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
معاون دانشگاه علوم پزشکی: یزدی‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را بیشتر رعایت کنند

یزد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: بیماری کرونا هنوز کنترل نشده، مردم در هر شرایطی هستند با رعایت مقررات بهداشتی فاصله‌گذاری اجتماعی را لحاظ کنند.

دکتر محمود نوری شادکام روز سه‌شنبه در جمع اعضای شورای هیات مذهبی استان با اشاره به اینکه برخی افراد خیال می‌کنند، کرونا ریشه کن شده است افزود: این بیماری همچنان وجود دارد مردم نسبت به مدیریت زندگی خود در قبال آن بیشتر توجه کنند.

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح مختلف از جمله موارد مهمی و همیشگی است که برای پیشگیری از بیماری باید جدی گرفته شود.

این مسوول با اشاره به اینکه شهروندان در کمک به مدافعان سلامت و تهیه اقلام ضروری همتی جهادی داشتند از همکاری و کمک هیات‌های مذهبی قدردانی کرد و تداوم همیاری را خواستار شد.

نوری شادکام در باره عزاداری مردم در ماه محرم و آمادگی هیات مذهبی خاطرنشان کرد: هیات‌ها می‌توانند با رعایت دقیق تمام دستورالعمل‌های بهداشتی برای این ماه با عظمت آماده شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی مردم و رعایت موارد بهداشتی تا چند ماه آینده شاهد وضعیت سفید در کل استان باشیم و شهروندان بتوانند در حسینیه ایران طبق روال گذشته عزاداری کنند.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد از اقدام دانشگاه علوم پرشکی و کادر درمان و بهداشت در مبارزه و پیشگیری از کرونا قدردانی کرد و گفت: همراهی مردم و رعایت مقررات نقش مهمی در کنترل انواع بیماری ها از جمله کرونا دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: باید مردم مقررات را رعایت کنند، امیدواریم با اعلام وضعیت سفید شاهد فعالیت هیات‌های مذهبی و برگزاری برنامه‌های مناسب در مساجد استان باشیم.

استان یزد یک هزار و 500 هیات مذهبی دارد.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز گفت: در برخی از شهرستان‌ها طی چند روز اخیر مواردی از افزایش تعداد افراد مشکوک به کرونا به صورت خفیف مشاهده شده است.

دکتر محمدرضا دهقان افزود: برخی از این افراد در بیمارستان‌ها بستری شدند و برخی هم به صورت سرپایی مراجعه و راهی منزل شدند و افزایش موارد خفیف نوعی هشدار است در صورتی که وضعیت کنترل نشود، می‌تواند موجب موج دوم کرونا شود.

این مسوول اظهار کرد: وضعیت سفید یا زرد به عنوان پایان کرونا نیست و باید تا قطع کامل زنجیره ویروس نکات بهداشتی را رعایت کرد.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون 139 هزار و 511 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 57 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد آنها به هفت هزار و 508 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه بیان کرد: از دیروز تا ظهر ششم خرداد ماه 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هزار و 787 بیمار جدید مبتلا به کووید - 19 در کشور شناسایی شدند و از بین مبتلایان جدید، 352 مورد بستری و هزار و 435 مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند.

وی افزود: تاکنون 109 هزار و 437 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، همچنین 2 هزار و 567 بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون 837 هزار و 90 آزمایش تشخیص کووید - 19 در کشور انجام شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*