یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

مقصران حادثه قطار باید پاسخگو باشند / جدیت رکن اصلی مدیریت است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مقصران حادثه قطار باید پاسخگو باشند / جدیت رکن اصلی مدیریت است

حجت الاسلام راشد یزدی، از وعاظ برجسته کشور با اشاره به حادثه قطار مشهد - یزد گفت: ومقصران این حادثه باید به مردم و خانواده های داغدار پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، صبح یکشنبه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان قطار طریق الرضا (ع) و بزرگداشت حجت الاسلام دعایی در مسجد حظیره یزد، با تسلیت به خانواده های این حادثه همچنین تسلیت درگذشت حجت الاسلام دعایی از رجل سیاسی برجسته و مدیرمسئول روزنامه اطلاعات اظهار داشت: این اتفاقات مصیبت بزرگی بود و برای خانواده های جان باختگان همچنین خاندان بزرگوار حجت الاسلام دعایی، آرزوی صبر می کنم.

وی بیان کرد: حجت الاسلام دعایی فردی فهمیده و عالم بود و از برخوردهایی که با ایشان داشتم، ایشان را شخصیتی علمی دیدم و از دست رفتن ایشان به حکم اینکه می گویند اگر قبیله بی سوادی بمیرد بر خدا آسانتر است تا عالمی خدمتگزار به مردم از دنیا برود، ضایعه ای بزرگ است.

راشد یزدی با اشاره به خدمات حجت الاسلام دعایی در مبارزات انقلاب اظهار داشت: ساده زیستی حجت الاسلام دعایی و بی توقعی ایشان در مقابل کارهایی که انجام می داد، نشان از بنیه مذهبی قوی ایشان داشت.

وی با اشاره به حکایتی از زندگی حضرت علی (ع) عنوان کرد: شیعه واقعی کسی است که به ویژه در مراقبت از بیت المال، جا پای حضرت علی (ع) بگذارد و امروز در کمتر کسی این ویژگی ها دیده می شود.

راشد یزدی ادامه داد: حجت الاسلام دعایی در تواضع الگو و در مردم داری مثال زدنی بود و با توجه به شغل مهمی که در موسسه روزنامه اطلاعات داشتند، هرگز از مسیر تواضع و مردمداری خارج نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصیبت دلخراش قطار مشهد - یزد اظهار داشت: این اتفاق غیرمترقبه نبود، حادثه بود اما این حجم از دلخراشی و جانکاهی جای تامل دارد.

راشد یزدی عنوان کرد: باید در مورد این حادثه منطقی صحبت کرد و اینکه گفته می شود سرنوشت و تقدیر اینها اینگونه بوده است، به هیچ وجه مورد قبول نیست زیرا ما دینی داریم که دین عقل و منطق است.

این واعظ برجسته کشور بیان کرد: اصل و اساس گزینش برای اداره کشور، مدیریت است و من اگر جای دست اندرکاران وزارت راه و شهرسازی بودم، برای اینکه این مسئله تکرار نشود، استعفا می دادم.

وی عنوان کرد: در این زمینه باید کسانی که چه مقصرند، چه قاصر، به هر وضعی و وزنی باید پاسخگو باشند و پاسخگویی هم به شدت عمل و مدیریت عمل نیاز دارد.

راشد یزدی بیان کرد: کسانی که از عهده مسئولیت بر نمی آیند، نباید مسئولیت قبول کنند و اگر کسی متخصص نباشد، دانش شغلی، قدرت اجرا و دلسوزی برای مردم نداشته باشد، باید از مدیریت کناره گیری کند.

وی اظهار داشت: جدیت با خشونت متفاوت است و مدیر باید جدیت داشته باشد و همچون حضرت علی (ع) در برابر بیت المال و حق مردم جدیت و قاطعیت داشته باشد.

راشد یزدی عنوان کرد: چنین حوادثی نباید تکرار شود و تکرار آن به هیچ وجه بخشودنی نیست.

وی با بیان اینکه کلمات باید تبیین شود، تاکید کرد: برای شوراها و مدیریت ها باید فرهیختگان انتخاب شوند و اگر قرار باشد افراد ناکارآمد بر سر کار بیایند، هر روز شاهد یک اتفاق و یک حادثه و یک واقعه خواهیم بود.

راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عده ای مدام چماق دموکراسی غرب را بر سر شرق فرود می آورند، افزود: دموکراسی واقعی اسلام است و بدانید که این حوادث تنبیه نیست بلکه تنبه است یعنی هر چه تقصیر و قصوری وجود دارد، باید شفاف بیان شود و تمام کسانی که مقصر هستند باید جبران کنند و جریمه شوند.

وی تاکید کرد: اگر خدای ناکرده کسری و کم توجهی در این کار بوده، در هر حال باید طوری برنامه ریزی شود که دیگر شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم و امیدواریم هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی و با عاملان آن برخورد شود.

گفتنی است؛ بامداد 18 خرداد ماه جاری، قطار مشهد - یزد در ساعت 5:23 بامداد به دلیل برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد و در این حادثه تعداد زیادی از مسافران مصدوم شدند و تعدادی نیز جان باختند.

انتهای پیام /