چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

استان‌های نفتی آرژانتین تهدید کرده اند در صورتی که رییس جمهور جدید این کشور بر اجرای سیاست خود برای کاهش بودجه استان‌ها اصرار کند تامین نفت برای دیگر نقاط این کشور را متوقف می‌کنند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض فوری یک‌هزار و 912 هکتار از زمین‌های دولتی در 11 ماه امسال خبر داد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: در حوزه نرخ بلیت هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری تابع سیاست‌های مراجع ذی‌صلاح و تصمیم‌گیر است و با متخلفان و گران‌فروشان برخورد خواهد کرد.

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: امسال با استفاده از ظرفیت یک شرکت دانش بنیان 110 هزار خانه گرانقیمت در تهران شناسایی شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال نخستین واحد گازی نیروگاه سبزوار به شبکه سراسری برق کشور از مرز 75 هزار مگاوات گذشت.

بلومبرگ گزارش داد که روسیه قصد دارد به کشورهای بریکس پیشنهاد ایجاد یک نظام بانکی مستقل از سیاست را مطرح کند.

در حالی که برخی اجرای طرح رجیستری را به عنوان یکی از علل شکل‌گیری مفاسدی مثل کوروش‌کمپانی مطرح می‌کنند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با اجرای این طرح شاهد کاهش 15 میلیارد دلاری قاچاق هستیم.

در حال حاضر حدود 50درصد از کالری دریافتی جهان به طور مستقیم از غلات به دست می‌آید. در این میان، برنج، گندم و ذرت به عنوان غلات اصلی و البته اخیرا با میزان کمتری سورگوم و ارزن ظهور کرده‌اند.

سفیر ایران در آفریقای جنوبی گفت: واردات گوشت گرم گوسفندی و گوساله از آفریقای جنوبی به مقصد ایران آغاز شد.

نماینده جامعه کارگری وعضو شورای عالی کار گفت: فرصت زیادی از دست رفته وجامعه کارگری تقاضا دارد هرچه سریع‌تر شورای عالی کار با محوریت تعیین سبدمعیشت واقعی ومتعاقب آن دستمزد 1403 تشکیل جلسه دهد.

وزیر جهاد کشاورزی حضور پای صندوق رأی را ادای تکلیف ملی و شرعی دانست و از مردم ایران برای حضور فعال و گزینش اصلح در انتخابات دعوت کرد.

وزیر نفت گفت: توسعه صنعت گاز در جهان و تحقق امنیت عرضه و تقاضای گاز طبیعی در بازارهای جهانی مستلزم صلح جهانی و سیاست‌زدایی از تجارت انرژی است.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در مسجد لویزان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شرکت کرد وگفت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات برای مسئولان تعهدآور است و مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

نشست فوق‌العاده وزارتی هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) با حضور وزیر نفت در الجزیره برگزار شد.

رییس پیشین اتاق بازرگانی ایران و کویت گفت: کویت هنوز در دادن ویزا به تاجران به ویژه ایرانی سختگیری زیادی دارد.

گرگان - مدیر کل گمرکات گلستان از صادرات حدود 260 تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی استان به ارزش تقریبی 141 میلیون دلار در نیمه نخست امسال خبر داد.