چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رییس بانک مرکزی گفت: طبق آمار رسمی، هر سال میزان تخصیص و تأمین ارز به بخش تولید افزایش یافته و یکی از اهداف اساسی ما افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی است.

مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری ضمن تکذیب برخی از اخبار در خصوص طرح افزایش قیمت بنزین اعلام کرد: طرحی که در دولت سیزدهم به صورت پایلوت اجرایی شد اعطای سهمیه به هر فرد بود.

حسن روحانی برای جذب سرمایه های مردم در بورس در سال 99 گفت: ورس ایران بازاری است که همیشه ما مراقبت می‌کنیم، تاکید من به مسئولان بورس این است که مراقب سرمایه مردم در بورس باشند.

رییس سازمان هواپیمایی کشور از کاهش عمر ناوگان هوایی کشور به 26 سال خبر داد.

تردد از محور هراز مسیر (رفت و برگشت) از ساعت 8 الی 17 ممنوع است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از رفع تصرف اراضی به میزان 50 هکتار ظرف سه ماهه اول سال جاری در این استان خبر داد.

شاخص کل بورس در معاملات امروز (دوشنبه، 11 تیرماه) تا لحظه درج این خبر، با ریزش 322.79 واحد به 2,072,615.44 رسید.

عباس عبدی در مطلبی با عنوان "پوست موزهای ساختاری و دایمی" در رابطه با حذف دلار 4200 تومانی در یکی از روزنامه ها نوشت حذف یا بقای ارز ترجیهی پوست موزی زیر پای دولت سیزدهم است.

حسن روحانی قرارداد کرسنت را خارج از چارچوب قانون و از طریق واسطه‌ها دانست و هشدار داد که این قرارداد دارای آثار منفی فراوانی برای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

سال 92 که آخوندی به وزارت راه و شهرسازی رفت؛ میانگین ساخت مسکن شهری چیزی حدود 830 هزار واحد بود اما زمانی که از وزارت راه و شهرسازی کنار رفت این میانگین به 360 هزار واحد رسید.

سازمان هواشناسی در پی رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید موقت در نواحی مستعد گردوخاک برای 11 استان کشور تا پایان روز چهارشنبه هشدار صادر کرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیماها، 113 فروند هواپیمای زمین گیر موجود در کشور عملیاتی شده و عرضه صندلی‌ها حداقل 100 درصد افزایش خواهد یافت.

یورواستات از واردت نفت ایران توسط دو عضو رسمی اتحادیه اروپا در سال جاری با وجود تحریم‌ها خبر داد و اعلام کرد: ترکیه نیز برای نخستین بار طی 4 سال گذشته از ایران نفت وارد کرده است.

درگاه ملی مجوزها برای 130 هزار متقاضی که درخواست آنها با تاخیر مواجه شده بود، مجوز صادر کرد.

وزیر صمت ضمن تاکید بر اینکه نظام ارز چندنرخی ابرچالش اقتصاد کشور است، گفت: برای افزایش بهره‌وری خودروسازان داخلی باید خودروهایی در مقیاس ارزان‌تر وارداتی در اختیار مردم قرار گیرد.

فردا دوشنبه (یازدهم تیر ماه) چهاردهمین جلسه حراج سکه طلا برگزار شود.