چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

معاون رییس جمهور با بیان اینکه اعتبار مالیاتی به صنایع علاقمند به توسعه بخش تحقیق و پژوهش می‌دهیم، گفت: صنعتی که فناوری روز نداشته باشد توان رقابت و توسعه را ندارد.

امروز در مراسم روز ملی صنعت و معدن از بسته حمایت از تولید و تجارت خادم‌الرضا رونمایی شد. این بسته بیانگر انسجام بخش‌های غیردولتی و دستگاه‌های دولتی برای رفع چالش‌های تولید و تجارت است.

یک کارشناس انرژی گفت: با هر میزان واردات گاز از روسیه باید بتوانیم آن را صادر کنیم به عنوان مثال اگر سال آینده 20 میلیارد متر مکعب گاز از روسیه وارد کردیم باید همین میزان صادرات داشته باشیم.

معاون وزیر صمت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال 1810 واحد صنعتی احیا خواهد شد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 46 هزار و 167 تومان و حواله دلار نیز به 43 هزار و 106 تومان رسید.

سی و پنجمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، امروز یکشنبه دهم تیر ماه 1403 برگزار می‌شود.

مصوبات نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ابلاغ شد که در بند سوم این ابلاغیه تاکید شده که با مصوبه شرکت راه‌آهن مبنی بر افزایش 30 درصدی نرخ بلیت قطار، مشکلات فعالان این بخش حل شده است.

دبیر هشتمین دوره آزمون استخدامی بخش خصوصی گفت: 17 شهریور ثبت‌نام آغاز و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. تاریخ برگزاری آزمون نیز هفته نخست مهر است.

عباس آخوندی وزیر مسکن دولت روحانی به دلیل ترک فعل در ساخت و ساز موجب گرانی مسکن در تهران شد به طوری که در دولت روحانی قیمت مسکن از متری 3 میلیون تومان به 32 میلیون تومان رسید.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

حسن روحانی مدعی است که کرونا علت اصلی کاهش شدید فروش نفت خام کشور بود؛ اما مسئولان صنعت نفت در دولت روحانی مدعی هستند علت کاهش تولید وصادرات نفت «برجام» است.

مجری طرح گندم و برنج کشور اعلام کرد: ضریب تبدیل برنج با ورود کمباین‌های جدید و تخصصی، اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها و مدیریت مناسب در شالیزارها در حال افزایش است.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن با بیان اینکه یک میلیون و 188 هزار و 758 متقاضی واجد شرایط به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شدند، خبر داد.

سخنگوی آب گفت: مطابق با نتایج نقشه راه آب کشور در افق 1420 در مقایسه با شرایط فعلی، حجم آب شرب و بهداشت از 9 میلیارد مترمکعب به 13.5 میلیارد مترمکعب، حجم آب صنعت از 3.7 میلیارد مترمکعب می رسد.

از ابتدا فروردین ماه تا هشتم تیرماه، 17 میلیارد و 417 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات از سوی بانک مرکزی تامین شد.

به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، حریم گسل‌های شهر ارومیه تعیین و مشخص شد.