چهارشنبه 4 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

با برگزاری سی و پنجمین حراج شمش طلا، حجم تجمیعی معاملات شمش طلای مرکز مبادله ایران به 5.8 تن رسید

در دولت روحانی به گفته دو وزیر نفت و اقتصاد پرداخت یارانه 45 هزار تومانی عذاب اور بود اما همین یارانه 45 هزار تومانی در دولت سیزدهم به یکباره جهش پیدا کرد و هر ماه نیز پرداخت می شود.

قطع مکرر برق و اعتراضات شکل گرفته از این جهت موجب شد تا حسن روحانی از وزیر نیرو بخواهد به مردم برنامه قطع برق بدهند اما در دولت سیزدهم قطع برنامه ریزی شده وجود نداشت.

یک کارشناس اقتصادی گفت: مردم به دلیل مشکلات شدید اقتصادی نمی توانند شوک افزایش قیمت بنزین به 25 هزار تومان را تحمل کنند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: انجام 6 میلیون پرواز بدون سانحه طی مدت چهار سال با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها نتوانست چرخ صنعت هوایی کشور را متوقف کند.

تجارت صنایع غذایی و محصولات کشاورزی دو کشور ایران و ترکمنستان در سال 1401 حدود 39 میلیون دلار بوده است که این عدد در سال 1402 با رشد 35 درصدی به 74 میلیون دلار رسید.

ارزش سهام گروه رسانه و فناوری ترامپ پس از مناظره ترامپ با بایدن کاهش یافت.

در معاملات ساعات گذشته بازار جهانی انرژی، قیمت نفت برنت 26 سنت کاهش یافت.

سرپرست بانک کشاورزی از پرداخت 125 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای پرورش طیور با هدف تامین گوشت ماکیان در سبد غذایی خانوارها و در راستای برنامه‌های قرارگاه امنیت غذایی و تحقق سند ملی امن

با آمدن دولت یازدهم پروژه مسکن مهر به طور کامل متوقف شد تا جایی که 8 سال متقاضیانی که پول هم داده بودند منتظر تحویل مسکن بودند و این نگرانی وجود دارد با تغییر دولت دوباره این رویه آغاز شود.

پروژه اتصال خط لوله گازوئیل نیروگاه علی‌آباد کتول به شبکه سراسری خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی افتتاح شد.

مجری طرح پنبه کشور پیش‌بینی کرد؛ سطح کشت پنبه در سال جاری به 90 هزار هکتار برسد.

مدیرعامل هما گفت: در بازه زمانی عملیات پروازهای حجاج، 90 هزار زائر توسط ایران ایر جابه جا شد و 23 تیرماه عملیات حجاج تمام می‌شود.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (یکشنبه، 10 تیرماه) با ریزش 23 هزار و 110 واحدی به 2,072,913.71 و احد رسید.

بنزین و قیمت آن با معیشت و اقتصاد گره خورده است، هنوز خاطره آبان 98 را به یاد داریم که حسن روحانی برای فروکش کردن اعتراضات گفت من صبح جمعه فهمیدم قیمت بنزین گران شده است.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر گفت: امسال با مجوزی که برای نخستین بار از سازمان اموال تملیکی گرفته شد، امکان امحای ماینرهای غیرمجاز فراهم شده است.