چهارشنبه 18 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن گفت: ساخت واحدهای یک طبقه به دلیل مدت زمان کمتر مشمول تورم سالانه نمی‌شود.

شروع هفته چهارم زمستان بازارهای مسکن همچنان بدون مشتری است اما با این حال قیمت هر متر خانه در محله شیان از متری 22 الی 114 میلیون تومان است.

اجاره یک واحد مسکونی در محله شیان حدود 150 الی 1 میلیارد و 550 میلیون تومان است.

براساس آمارها بیشترین افزایش قیمت خوراکی ها در آذر نسبت به آبان مربوط به شیرخشک با 4.6 درصد و تخم مرغ ماشینی با 3.7 درصد بود.

ساری - فصل شخم و شیار شالی نزدیک است در حالی که شالیکاران نگران فروش محصول انبار شده خود هستند و در این میان مافیای برنج با واردات بیشتر به بازار شوک وارد می کند.

یک کارشناس اقتصادی گفت: بودجه 1402 نیاز به اصلاح دارد و باید به گونه ای باشد که تورم را کنترل کند.

بنابر اعلام سازمان بورس شنبه بورس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با وجود آنکه ترکمنستان سواپ گاز خود را قطع کرده است و مصرف گاز به مرز هشدار رسیده در هیچ کجا حتی روستا ها قطعی گاز در بخش خانگی نداشته است.

منطقه یک تهران در آذر ماه با متوسط وزنی قیمت 1071144 هزار ریال بیشترین و منطقه 18 با متوسط وزنی قیمت 256392 هزار ریال کمترین قیمت را در بین مناطق 22گانه این شهر به خود اختصاص داده اند.

سمنان - جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان اعلام کرد تمامی ادارات، ارگان ها و سازمانهای دولتی استان سمنان روز شنبه 24 دی ماه 1401 تعطیل است.

اوجی وزیر نفت گفت: با تغییر در خطوط انتقال گاز و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در جنوب تا این لحظه توانسته‌ایم استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنیم.

وزیر نفت گفت: خوشبختانه تا کنون شبکه گازرسانی در بخش خانگیدر هیچ نقطه‌ای از کشور دچار قطعی نشده و شبکه پایدار بوده است.

تعداد دام سبک موجود در دامداری‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش و تعداد دام پروار شده افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به استفاده از توانمندی زنان گفت: برای تبیین نقش زنان در صنعت نفت ایران باید همایش های بین المللی برگزار شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: مجموع مصرف گاز دیروز 22 دی در بخش‌های تجاری و خانگی به حدود 700 میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 150میلیون مترمکعبی را شاهد بودیم.