پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

اصفهان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان از مردم درخواست کرد با 15 درصد صرفه جویی در مصارف روزانه در امر سقایی هم استانی‌ها مشارکت کنند.

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: محورهای چالوس و فیروزکوه بعدازظهر روز جمعه - 22 تیرماه - با ترافیک سنگین روبرو هستند.

تازه ترین آمار از میزان مصرف برق در کشور نشان می دهد که در روز 21 تیرماه بیش از 76 هزار مگاوات برق مصرف شده است.

ارزش معاملات برق شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی روز 19 تیر ماه 1403 نسبت به روز کاری قبل، 90 درصد افزایش یافت.

قیمت جهانی نفت روز جمعه در بحبوحه نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی در آمریکا، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، افزایش یافت و قیمت نفت برنت را به بالای 86 دلار رسید.

ماهشهر - امام جمعه بندر ماهشهر گفت: مردم این شهرستان در اوج گرمای کم سابقه با بی آبی دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار می‌رود این مشکل به سرعت مرتفع شود.

مدیرعامل توانیر گفت: نرخ خاموشی در سه سال گذشته کاهش یافته و به ازای هر مشترک از 1.231 دقیقه در روز در سال 1400 به 1.06 دقیقه در روز در پایان سال گذشته رسیده است.

رییس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: بر اساس قانون چنانچه خودروهای فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان و خودروهای فرسوده ثبت نشده باشند، تردد آنها از ابتدای سال آینده مشمول جریمه خواهد شد.

مسکو اعلام کرد که هند بازار شماره یک صادرات نفت روسیه است.

در سال گذشته، 66.2 میلیارد دلار واردات انجام شده که ترکیبات مصرف آن حاکی از سهم 87.3 درصدی مواد اولیه، کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای است.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: از سال 1400 با روی کار آمدن دولت سیزدهم و افزایش سهم سایر منابع از بودجه عمومی، نسبت انتشار اوراق مالی به GDP با وجود رشد اقتصادی، روند کاهنده‌ای را آغاز کرد.

درگاه ملی مجوزها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مجوزهای صادر شده به‌صورت خودکار، از نظر قانون کاملاً معتبر و هستند و صاحبان این مجوزها تحت حمایت دولت قرار دارند.

دستورالعمل ضمانت نامه های بانکی اصلاح شد که بر اساس آن اخذ ضمانت نامه بانکی بابت تأمین حقوق ورودی خودرو سواری برای مدت حداکثر سه ماهه امکان پذیر شده است.

با توجه به احکام و ابلاغ جداول 15 و 16 قانون بودجه سال 1403، فهرست 28 ردیف درآمدی عوارض قابل وصول شامل عوارض سیگار و تنباکو، خودرو سبک و سنگین، گوشت، سبزیجات و... ابلاغ شد.

از تاریخ یکم شهریور ماه، پرداخت هزینه مالیات نقل و انتقال و عوارض خودرو به عهده فروشنده است.

مرکز مدیریت راه های کشور اعلام کرد: تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است.