پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

سازمان هواشناسی با اشاره به استقرار جو پایدار در اکثر مناطق کشور از شنبه تا سه‌شنبه از ماندگاری هوای گرم و افزایش نسبی دما در برخی مناطق خبر داد.

قیمت هر اونس طلا امروز (جمعه 22 تیر) با 0.28 درصد کاهش به 2408 دلار و 63 سنت رسید.

معاون شرکت توانیر گفت: در تابستان حدود 60 درصد از تقاضای برق تولیدی در کشور به مصرف بخش خانگی اختصاص دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک گفت: 3 میلیون هکتار سطح باغات کشور با تولید 26 میلیون تن محصول است که از این آمار، سهم میوه‌های سردسیری و خشک 12 میلیون و 110 هزار تن برآورد می‌شود.

یک کارشناس مسکن گفت: دولت چهاردهم نسبت به وعده ساخت 4 میلیون مسکن دولت سیزدهم متعهد است، زیرا مستاجران باید طعم خانه‌دار شدن را تجربه کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر از آمادگی صنعت برق برای تأمین برق پایدار مراکز برگزاری آزمون سراسری طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) خبر داد.

توانیر اعلام کرد: تعطیلی ادارات در برخی استان ها در روز پنجشنبه که یک روز نیمه تعطیل محسوب می‌شود به درخواست وزارت نیرو و یا شرکت توانیر نبوده و ارتباطی به ناترازی و کمبود تولید برق ندارد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تعطیلی یک هفته ای بازار طلای تهران بمناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان (ع) طبق سنوات گذشته خبر داد.

آخرین آمار گمرک ایران از واردات و ترخیص خودرو نشان می دهد که از ابتدای سال تا 20 تیر ماه 8257 خودرو به ارزش 165 میلیون دلار ترخیص شده و 5200 خودرو نیز در مرحله نهایی تشریفات ترخیص قرار دارد.

سبد دارایی‌های قابل توثیق در سامانه «ست» برای تسهیل دریافت تسهیلات، متنوع‌تر شد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: فرآیند مربوط به وکالتی کردن پول به مبلغ 500 میلیون تومان به منظور پیش‌شرط ثبت نام تا آخر وقت امشب بود که برای رفاه حال متقاضیان تا 23 تیر تمدید شد.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش 10 درصدی قیمت خودروهای مونتاژی، 7 درصدی خودروهای وارداتی و 5 درصدی خودروهای داخلی خبر داد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 46هزار و 459 تومان و حواله دلار نیز به 43هزار و 379 تومان رسید.

جدیدترین گزارش اوپک نشان می‌دهد، متوسط قیمت نفت ایران در 6 ماه نخست 2024 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 دلار و 76 سنت افزایش یافته است.

رییس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: خط منظم مسافری در مسیر مشهد به نجف - کربلا راه‌اندازی شد.

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلا، امکان استرداد وجه در سامانه حراج سکه طلای این مرکز فعال است و متقاضیانی که قصد استرداد وجه دارند می‌توانند جهت عودت وجه به سامانه مراجعه کنند.