پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

بخشنامه جامع معدنی ویرایش سال 1403 از سوی وزارت صمت ابلاغ شد.

یک نماینده مجلس گفت: بازار سرمایه باید به عنوان عامل تقویت اقتصاد کشور با حمایت از سود مشروع سرمایه گذاران در نظر گرفته شود نه اینکه سود شرکت‌ها وسوسه‌ای برای جبران کسری بودجه دولت باشد.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از اینکه اگر اقتصاد کشوری پیش‌بینی‌پذیر نباشد فعالان اقتصادی رغبتی برای فعالیت در آن نخواهند داشت، خبر داد.

صالحی نقش جامعه علمی حسابداری و حسابرسی کشور در توجه جدی به توسعه زیرساخت ها و شرایط منصفانه مالیات‌ستانی از بانک‌ها را با اهمیت دانست.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر بنا بر آزادسازی قیمت بلیط هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا است، باید تکلیف رانت‌های نجومی و یارانه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی خصولتی مشخص شود.

بانک تجارت در اطلاعیه‌ای از مشتریان خود درخواست کرد که به‌منظور امنیت بیشتر در انجام امور بانکی، همراه‌بانک تجارت را فقط از سایت این بانک دریافت و نصب کنند.

مدیرکل دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران ریل‌گذاری دولت سیزدهم در زمینه توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه و آسیایی اقدامی مثبت بود.

سمنان - استاندار سمنان از انجام طرح آزمایشی تغییر ساختار خانوار در استان خبر داد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از 120 دفتر پیشخوان در سراسر کشور زیر بار رفته است و می توانند خدمات مالیاتی را به مودیان ارائه دهند.

وزیر صمت گفت: وزارت صمت تمایل دارد صندلی‌های مدیریت دولت در خودروسازی‌ها را با رعایت صرفه و صلاح دولت و شرکت‌ها واگذار کند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه قرار نیست از مردم بی دلیل مالیات اخذ شود، گفت: 50 درصد مالیات مشاغل را یک درصد مودیان ثروتمند می پردازند.

رشد 97 درصدی توسعه ناوگان ریلی در دولت سیزدهم با حمایت از بخش خصوصی و تولید داخل، با تولید و بازسازی چهار هزار و 317 دستگاه انواع ناوگان ریلی رقم خورد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 7 هزار و 810 واحدی به 2 میلیون و 209 هزار واحد رسید.

با افزایش بی سابقه مصرف برق، طی روز چهارشنبه (20 تیرماه) برق 65 مشترک اداری پرمصرف شهر تهران به دلیل خودداری از کاهش مصرف برق، قطع شد.

با توجه به نامه مجلس شورای اسلامی، معاون رئیس جمهور پیوست موارد از اقلم افتاده جداول قانون بودجه سال 1403 را ابلاغ کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به جذب 10 هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر، گفت: این سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و ارزش افزوده‌ای صورت گرفته است.