پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

رییس سازمان امور عشایر گفت: موضوع سرشماری جامعه عشایری و اختلافات آماری در این خصوص باید یک بار برای همیشه رفع شود تا خدماتی که توسط تعاونی‌های عشایری ارائه می‌شود به دست عشایر واقعی برسد.

وزیر نیرو با تأکید بر لزوم اجرای دقیق برنامه‌های مدیریت مصرف برق در سراسر کشور گفت: با وجود رکوردهای افزایشی مصرف، شبکه سراسری برق پایدار است.

شرکت توزیع برق تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال افزایش کم سابقه دمای هوا، میزان مصرف برق در کشور به مرز هشدار نزدیک شده است.

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با کشت حدود 31 هزار هکتار چغندر پاییزه در سال زراعی 1403-1402 در بیش از 6 استان کشور، رکورد جدیدی نسبت به سال زراعی گذشته به دست آمد.

در 3 ماهه نخست امسال 452 هزار و 236 نفر توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای در مراکز دولتی و غیردولتی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

قیمت جهانی نفت امروز چهارشنبه (20 تیر) به روند نزولی خود ادامه داد؛ معاملات نفت برنت با 27 سنت معادل 0.3 درصد کاهش، به 84 دلار و 39 سنت در هر بشکه رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تسهیل در روند قوانین و مقررات سازمان بنادر و اعتماد به بخش خصوصی، 62 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دریا بندر به ثبت رسید.

یک مقام مسئول با بیان این که جهش تولید در دیمزارها ابرطرح وزارت جهادکشاورزی است، گفت: ضرورت دارد برای تقویت خاک‌های کشور، حداقل 5 سال دیگر طرح جهش تولید در دیمزارها تمدید شود.

در حراج سی و هفتم شمش طلا مرکز مبادله ارز و طلای ایران 267 کیلوگرم شمش طلا خریداری شد و در مجموع حجم کل معاملات از مرز 6.5 تن عبور کرد.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران هر اسکناس دلار آمریکا به 46هزار و 459 تومان و حواله دلار نیز به 43هزار و 379 تومان رسید.

تالار خودرو بورس کالای ایران امروز و هفته آینده میزبان عرضه 80 دستگاه کامیون است.

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات وزارت راه و شهرسازی گفت: انعقاد قراردادهای بلندمدت اجاره مشمول معافیت های مالیاتی 70 تا 100 درصدی هستند.

ساری - محدودیت‌های تردد از ظهر چهارشنبه تا شنبه 23 تیر ماه 1403 در محورهای مواصلاتی مازندران اجرا می شود.

امروز سامانه حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران جهت استرداد وجه غیرفعال است و متقاضیانی که قصد استرداد وجه دارند، پس از بروزرسانی سامانه و از فردا به سامانه مراجعه کنند.

سازمان هواشناسی از فعالیت 5 روزه سامانه بارشی خبر داد و برای 10 استان هشدار ناپایداری‌های محلی با احتمال آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی از 30.9 درصد در پایان اردیبهشتماه 1402 طی یک روند نزولی به 25.6 درصد در پایان اردیبهشت ماه 1403 رسید.