پنج‌شنبه 5 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری مهر

اقتصادی خبرگزاری مهر

تردد در محورهای چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و ترافیک در جاده فیروزکوه سنگین گزارش شده است.

بانک مرکزی دستورالعمل «ترتیبات تامین و عرضه ارز دینار به زائرین اربعین حسینی (ع) در سال 1403» را به 7 بانک عامل ابلاغ کرد.

قیمت طلا امروز پنج‌شنبه تقریبا ثابت ماند و هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر به 2372 دلار و 99 سنت رسید.

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون 8.5 میلیون مشترک برق که مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش دادند مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شدند.

بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی امروز برخی از مناطق کشور با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد و تهران با احتمال گرد و خاک رو به رو خواهند بود.

یک مقام مسوول از پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس اربعین از 6 مردادماه خبر داد و گفت: بلیت‌های اربعین به صورت اینترنتی به فروش خواهد رسید.

رصد بازار نشان میدهد که قیمت گوشت قرمز تغییری نکرده اما هر کیلو گرم گوشت مرغ بین 78 تا 85.800 تومان متغیر است.

یزد - مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه میزان افت دشت یزد _ اردکان سالانه 44 سانتیمتر است، مدیریت مصرف را تنها راهکار مقابله با افت فشار آب در تابستان عنوان کرد.

سازمان خصوصی سازی ادعای واگذاری پنج شرکت دولتی به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را تکذیب و اعلام کرد: واگذاری شرکت‌های دولتی مشمول واگذاری از طریق بازار سرمایه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به منظور جلوگیری از آلودگی‌های محیطی و منابع آب و خاک بخش کشاورزی باید جانمایی طرح‌ها مطابق برنامه آمایش سرزمین باشد.

هر قطعه سکه طرح جدید امروز (چهارشنبه، 20 تیر ماه) 40 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. حباب این سکه 6 میلیون و 804 هزار تومان است.

مدیرعامل توانیر گفت: روز گذشته پیامکی برای هموطنان در 6 استان کشور که عمدتاً مناطق گرمسیر بوده‌اند، در سطح هشدار 2 صادر شد.

در 3 ماهه نخست سال جاری صادرات انواع محصولات شیلاتی در مقایسه با مدت مشابه گذشته از نظر وزنی بیش از 40 درصد و از نظر ارزشی بیش از 30 درصد رشد داشته است.

نظارت فراگیر بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور از سوی سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود.

مجری طرح زیتون کشور گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 150 هزار تن زیتون و 11 هزار تن روغن زیتون در کشور تولید شود این در حالی است که سال گذشته تولید روغن زیتون حدود 6 هزار تن بود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در نامه‌ای به رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، شیوه‌نامه یکپارچه‌سازی و تجمیع اراضی کشاورزی را ابلاغ کرد.