شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نسل دهه‌های 80 و 90 ایران برای دریافت آگاهی و معرفت بیشتر، نیاز به مطالعه بیشتر و عمیق‌تر دارد که بستر اصلی آن در کتابفروشی‌ها و ارتباط مستقیمشان با کتاب‌هاست.

یک مترجم و فرهنگ‌نویس می‌گوید در حال حاضر دغدغه اصلی جامعه ما معیشت است و در این وضعیت نمی‌توان گفت با اجرای یک برنامه جامعه کتابخوان می‌شود.

شماره 234 ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه با مقالات و گفتگوهایی با عناوین «جمهوری اسلامی حرم است» و «ایران سوریه نیست» منتشر شد و روی پیشخان آمد.

کتابخانه و خانه گفتگوی سید عباس موسویان، فردا چهارشنبه 25 آبان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آغاز به کار می کند.

خسروی‌نسب، سروان حسین خلعتبری را دید که درحالی‌که مهمانانی برای نوروز در خانه داشت، به پست فرماندهی آمده بود و در مقابل این سوال که آن‌جا چه می‌کند، پاسخ داد این‌کار مهم‌تر است!

دهمین جلسه قرار سه‌شنبه های انتشارات شهید کاظمی با محوریت نقد و بررسی کتاب «شمرون کناردون» فردا سه‌شنبه 24 آبان برگزار می‌شود.

رونمایی از سه کتاب و متن‌خوانی یاسین حجازی ازجمله برنامه‌های خانه کتاب وادبیات ایران همزمان با چهارمین روز از سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رونمایی سامانه جامع ناشران توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با هفته کتاب خبر داد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی در آیین گرامیداشت آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی گفت: ایشان الگوی نقد مودبانه و نماد ارتباط حوزه و دانشگاه بودند.

دومین آئین نکوداشت زنده‌یاد مهری سویزی فردا سه شنبه 24 آبان در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

مسئول فضای مجازی بسیج گفت: همزمان در سراسر کشور مرحله استانی چهارمین رویداد تولید محتوای بسیج برگزار می‌شود.

کتاب «رستم ایرانشهر» به قلم فریده الیاسی فرد شامل خاطرات مردم سیستان و بلوچستان از روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط انتشارات راه یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

مشهد منتقد ادبی گفت: کتاب «پرواز اسب سفید» بیان مفهوم انتظار و صبر است و نویسنده در این اثر از ابتدا تا انتهای کوشیده در قالب رخدادهای گوناگون و مشکلات متعدد، این مفهوم را به تصویر بکشد.

کتاب «روزنامه نگاری نوین» به قلم محسن سلیمانی توسط انتشارات ساکو منتشر شد.

پیکرهای مطهر شهیدان دوران دفاع مقدس علی‌اکبر سلیمانی و اسدالله اسدی پس از 34 سال به آغوش خانواده برگشت.

حمیدرضا شکارسری شاعر و منتقد در رونمایی از مجموعه شعر «گندم نشد سیب» گفت: شاعر باید جریان‌های مختلف را بشناسد چرا که شعر گفتن تعامل و تقابل بین‌الاذهان است.