شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

شهید حسن تهرانی‌مقدم ازمبارزین با رژیم پهلوی پیش ازانقلاب و از حاضران در هشت سال جنگ تحمیلی بود؛ این شهید گرانقدر 25 سال از عمر خود را درایجاد و توسعه بخش توپخانه و توان موشکی قرار داده بود.

شهید مهدی خندان از سوی شهید همت به عنوان «شیر کوهستان» لقب گرفته بود. وی هموار کننده راه همرزمانش برای مقابله با دشمن در ارتفاعات کانی مانگا بود.

سی‌وسومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سهروردی به «وصف اشراقی اسلام و مزدیسنا در تقابل با قشری‌گری» اختصاص دارد.

حجت‌الاسلام سید سلمان صفوی گفت: راه اندازی نهضت حمایت از تحقیق و نشر و توزیع کتاب با کمک خیرین گامی مفید در جهت ترویج کتابخوانی است. ضرورت دارد در تولید کاغذ نیز خودکفا شویم.

فاطمه صدر گفت: به سیزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی قالب ویژه‌ای با عنوان قالب «ایده منجر به تولید ارزش اجتماعی و نوآوری فکری» افزوده شده است.

میلان کوندرا در «سبکی تحمل‌ناپذیر هستی» که سرشار از دوقطبی‌های متضاد معنایی است، از فروید اشکال می‌گیرد و می‌گوید خواب دیدن فقط یک شیوه ارتباطی رمزدار نیست، یک فعالیت زیبایی‌شناختی هم هست.

رئیس حوزه هنری در پیامی درگذشت ابوالقاسم حسینجانی شاعر، نویسنده و مترجم مطرح کرد: عاشوراباوری در کلمه و قلم استاد حسینجانی متبلور بود.

نشست فوتبال و روابط بین الملل فردا یکشنبه 22 آبان در مرکز مطالعات عالی بین المللی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وزیر ارشاد گفت: دولت تلاش می کند با تحقق ملی شدن صنعت نشر، حمایت از نویسندگان ناشران و کتابفروشی ها و گسترش کتابخانه های عمومی، فهرست بلند مطالبات بر زمین مانده این حوزه را سامان ببخشد.

مشهد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: همزمان با سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 1401 رویداد در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

در آئین اختتامیه جشنواره «نوجوونیم» که توسط حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد، برگزیدگان 8 شاخه هنری معرفی شدند.

انتشارات روایت فتح با یک‌صد عنوان کتاب شامل مجموعه‌های مدافعان حرم، یادگاران و تعدادی از کتاب‌های چاپ اول خود در یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس شرکت کرده است.

شب شعر «حضور» توسط فرهنگسرای رسانه با همکاری کانون فرهنگی هنری همراز فردا یکشنبه 22 آبان برگزار می شود.

مشهد رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ترجمه کتب فاخر معارفی به غیر فارسی، توسعه نشر الکترونیک و ایجاد شبکه توزیع بین المللی کتاب از مهم‌ترین فعالیت‌ها و رویکردها است.

خانه کتاب و ادبیات در دومین روز سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، چهار نشست تخصصی برگزار می‌کند که داستان‌خوانی حامد عسکری و بررسی جایگاه زنان در آینده ادبیات ازجمله آن‌هاست.