شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

به مناسبت سی اُمین دوره هفته کتاب، برنامه‌های کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهارده از 21 تا 27 آبان ماه سالجاری اعلام شد. طرح کتاب در گردش از جمله این طرح‌هاست.

مراسم یادبود ابوالقاسم حسینجانی امروز یکشنبه 22 آبان ماه در مسجد گلزار شهدای بندر انزلی برگزار خواهد شد.

محسن معینی گفت: نخستین‌بار این مرحوم قزوینی بود که به بازنگری و ویرایش حافظ بر شعر خودش اشاره کرد. امروز بسیاری از استادان به این باور دارند که حافظ بارها و بارها دیوان را اصلاح کرده است.

چهار نشست تخصصی در سومین روز از سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

دبیر دائمی شعر و ادبیات آئینی کشور، با صدور پیامی درگذشت ابوالقاسم حسینجانی را تسلیت گفت.

کتاب «دیگو گارسیا» درباره جنایات بریتانیا برنده جایزه گلد اسمیتز 2022 شد.

کتاب «مقیم سرزمین آفتاب» با موضوع واکاوی حضور ایرانیان در ژاپن توسط انتشارات بین‌المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

تأیید طرح لباس تیم ملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس تکذیب شد.

باخرز مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: باید فضای کتاب و کتابخوانی را جدی بگیریم، گفت: با کمی توجه و دقت متوجه می‌شوید که انسان‌های آرام، منطقی و سخنور اهل کتاب هستند.

جدیدترین نشست از ویژه برنامه داستان و آرمان با موضوع «روایت زن ایرانی در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی» فردا دوشنبه 23 آبان در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

نشست ادبی «الفبای دوستی»، 25 و 28 آبان ماه در کتابخانه قیصر امین‌پور برگزار می‌شود.

محمد ماجد العتابی گفت: جشن‌هایی مانند هفته کتاب باید در کشورهای عربی هم برگزار شود. کتاب مولفه مهمی در دیپلماسی فرهنگی است و دشواری‌های میان ملت‌ها را برمی‌دارد.

ویراست جدید ترجمه جلد سیزدهم کتاب «بحارالانوار» اثر علامه مجلسی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های ویژه هفته کتاب را ازجمله همایش تجلیل، نشست‌های علمی، چند نمایشگاه، خدمات رایگان کتابخانه‌ای به پژوهشگران و معرفی شاهکارهای نسخه‌های خطی اعلام کرد.

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با صدور پیامی درگذشت ابوالقاسم حسینجانی را تسلیت گفت.

حجاب و تلقی جدیدی که از زن و بدن او در دنیای معاصر غربی شکل گرفته متاثر از شبکه پیچیده‌ای از روابط مختلف مربوط به زندگی انسان است. مثلاً به تدریج از قرن 17 یک نظام خاص اقتصادی شکل گرفت که...