شنبه 14 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

سومین دوره مسابقه دانشجویی کتابخوانی «هشت بهشت» با محور کتاب «از شریف تا لس آنجلس» نوشته پرویز سعادتی برگزار می‌شود.

یک پژوهشگر حوزه دین گفت: گفت‌وگوها بینادینی در ایران از آغاز انقلاب شکل سازنده‌ای به خود گرفت و به منظور گسترش صلح و پرهیز از خشونت در جهان بروز و ظهور جدی پیدا کرد.

مؤسس باشگاه ادبی بانوی گفت: در نظر داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سوگواره عاشورایی ده علاقه‌مندان بتوانند در این سوگواره با استفاده از تکنیک در کنار محتوا داستان کوتاه کوتاه تولید کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های خود برای ایام هفته کتاب امسال را اعلام کرد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها با اشاره به اینکه 17 کتابخانه در هفته کتاب توسط نهاد کتابخانه ها بازگشایی می شود گفت: 129 هزار نسخه کتاب برای تسهیل دسترسی به کتابخانه ها ارسال می شود.

سوزت مایر به عنوان برنده جایزه گیلر 2022 کانادا انتخاب و معرفی شد.

نیشابور فرماندار نیشابور گفت: سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 21 تا 27 آبان 1401 با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» در نیشابور برگزارخواهد شد.

حامد رفیعی گفت: کتاب در وضعیت فعلی کالای پرکششی است؛ به این معنا که با کمی افزایش در قیمت تقاضای آن به‌شدت کاهش پیدا می‌کند و مردم سراغ کالاهای جانشین کتاب فیزیکی که ارزان‌تر است خواهند رفت.

رئیس حوزه هنری، طی پیامی خطاب به فاطمه طارمی درگذشت شاعر متعهد غلامرضا سلیمانی را تسلیت گفت.

سومین جلسه از سری‌نشست‌های همایش هویت زبانی ناآرامی، روز پنجشنبه 19 آبان در حوزه هنری برگزار می‌شود.

مدیر انتشارات جمال ضمن تاکید بر ضرورت تدوین استراتژی محتوا برای ترجمه گفت: مترجمی که زهرزدایی نمی‌کند، امانت‌دار فرهنگ غرب است.

کتاب «ته بدبختی» به‌عنوان پانزدهمین‌جلد مجموعه «دفتر خاطرات بچه لاغرمردنی» نوشته جف کینی با ترجمه نسرین مهاجرانی توسط انتشارات پیدایش منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «پنیرها و کرم‌ها؛ جهان یک آسیابان قرن شانزدهمی» نوشته کارلو گینزبرگ با ترجمه ابوذر فتاحی‌زاده و محمدجواد عبداللهی توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضروری است دستگاه‌های فرهنگی در تعامل فرهنگی با کشورهای مختلف و به ویژه برای ایرانیان مقیم خارج از کشور فعالیت جدی تری را دنبال کنند.

تفاهمنامه همکاری میان حوزه هنری و شرکت ملی پست با هدف تسهیل در دسترسی مردم به آثار هنرمندان امضا شد.

ساختار اصلی نگارش کتاب «یحیی» بر مبنای برجسته‌کردن فرازهای مهم از زندگی صفوی بوده و یکی از مباحث مهم در روایت اثر تأکید بر روایت خودمانی از تاریخ زندگی صفوی است.