دوشنبه 11 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

ساری - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خانواده شهید روحانی نوجوان دیدار و از حجت الاسلام ولی نژاد لالیمی پدر این شهید والامقام تجلیل کرد.

نویسنده کتاب «وقتی بابا رئیس بود» می‌گوید هدفش این بود به نوجوان امروز بگوید جمهوری اسلامی را با مسئولان کم عمل یا نقص بعضی از مسئولان قضاوت نکند بلکه آن را با شهدایی که داریم، بشناسد.

یک داستان نویس شهر را جایی برای همه و مکانی برای شنیده شدن صداهای متکثر دانست و گفت: این ویژگی در شهرهای ما دیده نمی‌شود در حالی‌که بجاست مسئولان صدای بدون‌فیلتر همه شهروندان را بشنوند.

هفتمین‌جلد کتاب «داستان‌های شاهنامه» اثر محسن دامادی توسط انتشارات کتابسرای نیک منتشر و راهی بازار نشر شد.

شاهد به‌وجودآمدن رنگی هستیم ناشناخته و عجیب؛ همان رنگی که آیدا اسمش را آورد «بنفش مایل به لیمویی». ساعت شنی روی جلد هم مهاجرت ایرانی‌هایی را نشان می‌دهد که باید در کشور خود باشند.

مراسم بزرگداشت ابوریحان بیرونی روز یکشنبه 13 شهریور توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

اخبار این هفته حوزه کتاب علاوه بر خبر انتشار آثار جدید حاکی از ثبت‌نام بیش از 400 کتابفروش در سامانه خرید و اختصاص یارانه 10 میلیاردتومانی به آنان است.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی امان (پایتخت اردن) با عنوان «قدس، پایتخت فلسطین» از امروز (پنجشنبه) آغاز به کار کرد.

مشهد رئیس مرکز پژوهش های دانشگاه رضوی گفت: کتاب بررسی فقهی و حقوقی تزاحم حقوق در خانواده به قلم قیاسی سونکی و نظارت علمی حجت الاسلام دکتر حسینی زیدی و دکتر حسینی منتشر شد.

مدرسه تابستانه داستان کانون ادبی بانوی فرهنگ صبح دیروز در حوزه هنری آغاز به کار کرد.

احسان رضایی در نشست نقد کتاب «شمرون کناردون» به پست‌های اینستاگرامی امیرمحمد اژدری اشاره کرد و گفت: این پست‌ها باعث شده است کتاب از نظر فنی مستند یعنی متکی به سند باشد.

نوید کمالی با اشاره به راهبرد «هزار ضربه چاقو» اسرائیل گفت: فراهم کردن زمینه‌های بروز نارضایتی در سطح جامعه از طریق ایجاد اختلال در سازوکارهای اقتصادی کشورمان در دستور کار دشمن قرار دارد.

ثبت نام بیمه درمان تکمیلی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن و عترت توسط صندوق اعتباری هنر به زودی آغاز می‌شود.

عباس معروفی داستان‌نویس ایرانی در آلمان درگذشت.

معصومه رامهرمزی می‌گوید کشمکش بین ادبیات و تاریخ، ما را به افراط خواهد کشاند و اگر می‌خواهیم روایتمان را معاصرسازی کنیم تا جوان امروز، آن را بخواند، باید نویسندگی نویسنده جنگ را بپذیریم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب گفت: بی‌بی‌سی که امروز خود را دلسوز مردم ایران نشان می‌دهد همواره بلندگوی کشوری استعماری بوده است. نهضت جنگل به ما یاد داد که هرگز نباید به بیگانگان اعتماد کنیم.