چهارشنبه 13 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نه‌تنها خبرگزاری‌ها و شبکه‌های صهیونیستی این پویش عظیم مردمی را نقل نکرده‌اند که حتی موسسه‌ای به‌ظاهر علمی مانند موسسه «نشنال جئوگرافیک» از کنار این واقعه با بی‌اعتنایی و سکوت گذشته است.

ساوه - نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

تبریز - دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های استان آذربایجان شرقی برای توسعه کتابخانه‌ها و خدمات کتابخانه‌ای تاکید کرد.

رمان «میس کال» نوشته مهوش شاهوردی توسط انتشارات پرسمان منتشر شده است.

برادران امیدوار در دل جنگل‌های آفریقا وقتی سیاه پوستان را در حال حمل تنه درختی دیدند، با وینچستر به آنها گلوله شلیک کرده‌اند. جهانگردی با شعار صلح جهانی چه نسبتی با اسلحه دارد؟

در ابیات منصوب به یزید در شادی کشته‌شدن امام حسین (ع)، کمترین نشانی از دین و رعایت مصلحت مسلمانان دیده نمی‌شود، بلکه سخن سر این است که تیره‌ای از مضریان، کینه خود را از تیره دیگر کشید.

شماری از نویسندگان و مدیران رسانه‌های حوزه علوم انسانی در نشست با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و مدیرکل مطبوعات داخلی از لزوم بازگشت مرجعیت فکری تا بهینه‌سازی چرخه تولید و توزیع نشریات گفتند.

کتاب «خداحافظ سالار» نوشته حمید حسام توسط نشر 27 بعثت به چاپ هشتادوسوم رسید.

مشهد مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در دنیایی که با روند رو به رشد استفاده از فضای مجازی مواجه‌ایم، وظیفه داریم جایگاه کتاب را در جامعه تثبیت کنیم.

ویژه برنامه «ایوان هنر» چهارشنبه‌های هر هفته در کتابخانه طوبی کرمانی ایوان هنر برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر مسابقات ملی دانش‌آموزی روز جمعه 18 شهریور در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

کتاب «عشق و اسلحه» نوشته جنیفر کلمنت با ترجمه میچکا سرمدی توسط نشر چشمه راهی بازار نشر شد.

سیزدهمین نشست طعم کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «رومی روم» فردا سه‌شنبه 15 شهریور توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

موضوع «برنامه‌ریزی اصطلاحات وتوسعه زبان علم: راهکارهای ارزیابی ونقش آن‌ها در نوسازی زبان» در وب‌نشست‌های تخصصی «نگاهی به پیشرفت‌های گونه علمی زبان فارسی» توسط نشر دانشگاهی بررسی می‌شود.

جی. کی رولینگ خالق مجموعه «هری پاتر» کتاب جدیدی در حوزه آثار جنایی منتشر کرده که شماری از مخاطبان درصدد تحریم آن برآمده‌اند.

در عصر حاضر که رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در زندگی افراد دارند، می‌توان با افزایش سواد رسانه‌ایِ آحاد جامعه، شهروندان را از انفعال خارج کرد و آنها را آشنا با قانون و مسئول در جامعه دید.