شنبه 7 مهر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

کتاب «خداحافظ سالار» روایت تلاقی دو اربعین در زندگی شهید همدانی است یکی مربوط به اربعین زندگی مشترک شهید همدانی و دیگری فرجام زندگی مشترک که در دفاع از حرم حضرت زینب است.

«کلمات» ژان پل سارتر با ترجمه امیرجلال‌الدین اعلم توسط نشر نیلوفر به چاپ چهارم رسید.

کتاب «معنای زندگی: از منظر قرآن و روایات» نوشته علی موحدیان عطار توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم منتشر شد.

کتاب «دار زن» نوشته طاهره کوهکن شامل زندگینامه داستانی اصغر اقلیدی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

یک بازی‌ساز رایانه‌ای معتقد است متأسفانه 50 درصد انرژی بازیسازان در ادارات صرف می‌شود، زیرا سلیقه‌ای عمل می‌شود و قانون مدونی در این صنعت وجود ندارد.

تربت حیدریه فرماندار تربت‌حیدریه گفت: یکی از ابزارهای مهم برنامه‌ریزی شهری، مطالعه تاریخ گذشته با هدف پیشگیری از تکرار اشتباهات گذشتگان است.

مراسم امضای تفاهم نامه مشترک بنیاد حفظ آثار ونشرارزش های دفاع مقدس با سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، فردا دوشنبه 18 مهر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فصل دوم «درس گفتارهای شاهنامه» با سخنرانی و ارائه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی از 19 مهر آغاز می‌شود.

کتاب «دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» با موضوع مکانیسم‌های دستکاری و فریب افکار عمومی در شبکه‌های اجتماعی توسط انتشارات روزنامه همشهری به چاپ دوم رسید.

مجموعه دو جلدی کتاب های «گِرَندود بابابزرگ ماجراجو» و «گِرَندود و زیردریایی سبز» نوشته پُل مک‌کارتنی و ترجمه امیرعلی خلج توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.

برنامه رادیویی «ققنوس» ویژه سالروز درگذشت امیری فیروزکوهی شاعر و غزلسرای نامدار ایرانی دوشنبه هجدهم مهرماه 1401 ساعت 16 تا 17 از آنتن رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

مدیرکل توسعه رصد و پایش فضای مجازی کشور با ترسیم زندگی در دنیای متاورس بر لزوم تجهیز به سلاح‌های فرهنگی و تربیتی در چنین فضایی تأکید کرد و گفت: حفاظت از کودکان در دنیای متاورس ضروری است.

نشست نقد و بررسی رمان «پیامبر بی‌معجزه» امروز یکشنبه هفدهم مهر در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور پیامی درگذشت سیدرضا موید را تسلیت گفت.

پانزدهمین چاپ کتاب «مشروطه ایرانی» نوشته ماشاالله آجودانی توسط نشر اختران منتشر شد.

کتاب «گشایش و رهایش» اثر ناصرخسرو قبادیانی است که محمدرضا توکلی صابری آن را جمع آوری کرده و توسط انتشارات معین منتشر شده است.