دوشنبه 11 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

گیمرها در بازی «فانوس» سفری پرچالش و ماجراجویانه را برای رسیدن به ارثیه خانوادگی تجربه می‌کنند.

بعد از خواندن کتاب حس کردم باز هم کربلا غریب است و هم نیاز به یاری دارد؛ وقتی عده‌ای از پیاده روی اربعین می‌ترسند و می‌خواهند شهادت غریبانه امام را تحریف کنند.

برگزیدگان نخستین جشنواره جهانی شعر آئینی توسط هیات داوران در اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.

رشت - نخستین اجلاسیه کنگره بین المللی میرزا کوچک در حالی در سالن همایش های برج میلاد به کار خود پایان داد که دوستداران این روحانی مبارز منتظر برگزاری سه اجلاسیه دیگر در کربلا، قم و رشت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی نوشت: اروپا برای رهایی از زمستان سرد و سیاهی که در پیش دارد دست به دامن میانجیگری ایران شده است.

تهران - سمفونی میرزا کوچک توسط ارکستر سمفونیک استان گیلان در برج میلاد اجرا شد.

تهران - خسرو معتضد با اشاره به اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه میرزا کوچک به دنبال تجزیه ایران بوده است، گفت: میرزا فردی مومن و با ایمان بود که به دنبال استقلال ایران بود.

تهران - رئیس فرهنگ سرای زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه گیلان مهد فخرآفرینان است، گفت: درس های نهضت میرزا کوچک جنگلی باید به صورت مفصل بازخوانی شود.

تهران - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نام گیلان با فرهنگ، هنر و ادبیات عجین شده است، گفت: میرزا کوچک به دنبال استقلال و آزادی بود و نهضت وی زمینه ساز شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مراسم رونمایی از تقریظ رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» به بیان ویژگی‌ها و نقش مؤثر زن در جامعه و تاریخ از منظر معظم‌له پرداخت.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: آن‌چه باید در سامانه خرید از کتابفروشی روی آن تمرکز کنیم، ارائه خدمات خوب و تجربه کاربری برای خریداران است.

علیرضا قزوه شاعر و نویسنده در برنامه تلویزیونی «آن» گفت: نگاهم در ترکیب‌بند کاروان نیزه متمرکز بر ترکیب بند «باز این چه شورش است» محتشم 90 کاشانی بوده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار معاون وزیر فرهنگ با سفیر برونئی گفت: ما بر تعمیق روابیت بین ایران و برونئی تاکید داریم چراکه ظرفیت‌های فرهنگی متعددی داریم.

ترجمه کتاب «بچه‌های فرات» با همکاری انتشارات کتاب جمکران و انتشارات لنتر استرالیا ترجمه و در بازار جهانی منتشر شد.