دوشنبه 11 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

فراخوان برگزاری اولین دوره جایزه بین المللی ادبی مشرق زمین توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.

نخستین نشست خبری دور جدید مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.

دعا را معمولا برای شفای دردهای جسمی می‌خواهیم یا قبولی در امتحانات که اخیرا دعایی هم به‌نام دعای کنکور درآمده است! متاسفانه این تلقی از دعا و مسائل معنوی، از عوارض مدرنتیه و عقل ابزاری است.

کنفرانس «بازنمایی نقش زنان در مصائب محرم» دوشنبه این هفته 14 شهریور توسط کمیته زنان انجمن علوم سیاسی ایران برگزار می‌شود.

رمان «مگره در آبگرم ویشی» نوشته ژرژ سیمنون با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.

حسن نمکدوست گفت: یکی از اصلی‌ترین نکات در رسیدن به قدرت، احتمال خطا و فساد است که عاملش نبود شفافیت و پاسخگویی است و راه حل این مساله در رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری نهفته است.

زبان مهم‌ترین مواجه مخاطب با داستان و درام است. اگر چه در داستان گناه‌زیبایی زبان گردی از تاریخ دارد اما به جز تاریخی بودن، نویسنده کوشیده است زبان فاخری برای بیان اثرش انتخاب کند.

کتاب «حقوق متقابل کودک و ولی در اسلام و موارد تطبیقی آن» نوشته مجید وزیری توسط شرکت چاپ و نشر بین الملل روانه بازار نشر شد.

دبیر مجمع ایران نوشت می‌گوید این‌مجمع به عنوان پرچم دار بومی‌سازی صنعت نوشت‌افزار کشور برای تحقق اهداف، مأموریت‌ها و برنامه‌های خود نیاز به طراحی ساختار متناسب دارد.

معاون اول رئیس جمهور در آئین آغازین پویش «همه حاضر» گفت: از همه امکانات کشور استفاده شود تا پیش از شروع سال تحصیلی نوشت‌افزار در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار گیرد.

کتاب «مسجد رهبر» شامل تاریخ شفاهی مسجد کرامت توسط انتشارات راه یار به چاپ چهارم رسید.

با موافقت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دوشنبه 14 شهریور آخرین مهلت مراجعه خبرنگاران به «درگاه ملی خدمات دولت هوشمند» برای ثبت نام دریافت هدیه اینترنت روز خبرنگار است.

یک استاد حوزه علمیه گفت: شهدا را پدران و مادران‌شان تربیت کرده‌اند و شأن آنان کمتر از شهدا نیست.

مهدی صالحی گفت: اگر تهدیدهای زبان را بررسی کنیم، نباید فقط به این بپردازیم که در فلان کشور 10 کرسی مان حذف شده بلکه باید به فن آوری‌های زبانی هم فکر کنیم.

توضیحات سردار وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم در خصوص لحظه انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 و شهادت شهیدان باهنر و رجایی را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

الهام عابدینی در نشست «زن، هویت و پوشش» گفت: زنان اصلی‌ترین قربانی اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در دنیا هستند چرا که زنان به دلیل پوشش حجاب، راحت تربه عنوان مسلمان قابل تشخیصند.