شنبه 9 تیر 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

شیخ هادی نجم آبادی در «تحریر العقلا» بارها بر بابیه و بهاییت می‌تازد و قرآن را کلام جاوید معرفی می‌کند. به باور او فقر شدید فرهنگی باعث شد تا برخی به ادعاهای گزاف باب گرایش پیدا کنند.

مسئولان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حکم رئیس این‌جشنواره معرفی شدند.

بیش از نیم قرن است مرغک کانون نه‌تنها به چشم اهالی فرهنگ، که در نگاه کودکان و نوجوانان و خانواده‌های ایرانی گویی همان سیمرغ افسانه‌ای است و ما منتظر پرواز دوباره مرغک هستیم.

کتاب «خشمآبه» نوشته فردین آریش درباره بی‌آبی غیزانیه توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «آقا سعید» درباره زندگی و زمانه شهید سید محمد سعید جعفری فردا سه‌شنبه هشتم شهریورماه در خبرگزاری مهر نقد و بررسی می‌شود.

کتاب «خانه دار مبارز» خاطرات شفاهی سیده اقدس حسینیان نوشته مرضیه ذاکری توسط انتشارات راه یار منتشر شد.

نشست تخصصی «پدافند غیر عامل و امنیت اقتصادی» با هدف بررسی نقش و جایگاه پدافند غیرعامل در تأمین امنیت اقتصادی کشور چهارشنبه نهم شهریورماه برگزار می‌شود.

موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد از آغاز ثبت نام در «سامانه خرید از کتابفروشی» تا یکشنبه ششم شهریورماه بیش از 400 کتابفروشی ثبت نام کردند.

رمان نوجوان «کایاز و بچه‌های درخت» نوشته شراره هاشم دباغیان توسط نشر گویا منتشر شد.

فراخوان طراحی لباس طرفداری از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور؛ منتشر شد.

نشست «خروج آمریکا از افغانستان؛ شکست یا تاکتیک» از سلسله نشست‌های افغانستان در دوره معاصر فردا سه‌شنبه 8 شهریور در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

روایت مردم و حاکمیت درباره حجاب در نشست دیگری از سلسله جلسات «کشف واقعیت‌های حجاب» روز سه‌شنبه 8 شهریور در فرهنگسرای اندیشه بررسی می‌شود.

کتاب «چگونه خوب زندگی کنیم؟ راهنمای اخلاق نیکوماخوس ارسطو» نوشته مالک حسینی توسط نشر کرگدن منتشر شد.

نویسنده کتاب «شهاب دین» می‌گوید داستان اثرش را که 24 ساعت از زندگی آیت‌الله مرعشی نجفی است با تخیل شروع کرده است؛ زمان درگذشت ایشان و وقتی روح از بدنش مفارقت کرده است.

مشهد رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: صدای شکستن استخوان‌های جامعه رسانه‌ای کشور به گوش می‌رسد و دولت و تمام مسوولان برای حل این چالش و معضل اقدامی عاجل کنند.

رمان پلیسی «خشم مگره» نوشته ژرژ سیمنون با ترجمه عباس آگاهی توسط انتشارات جهان کتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.