شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

در کتاب مسند احمد بن حنبل روایت‌هایی در مذمت مختار ثقفی و ادعای پیامبری توسط او درج شده اما راویان این روایت‌ها از نظر عمده علمای اهل سنت ضعیف هستند.

شماره 97 ماهنامه «قلک» ویژه مرداد با موضوعاتی چون صرفه‌جویی آب و برق منتشر شد و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

هادی خورشاهیان گفت: زاویه‌دید کاملاً انتخابی است و بستگی دارد که نویسنده با چه قدرتی از چه زاویه‌دیدی استفاده می‌کند. نویسنده حرفه‌ای کسی است که بتواند از زاویه دیدهای مختلف استفاده کند.

کتاب مجموعه مقالات «امپریالیسم در عصر جهانی کردن» نوشته جان بلامی فاستر، سایمون آصف، فلوریان زولمن و دیگران، با گزینش و ترجمه احمد سیف توسط نشر افکار منتشر شد.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با ارسال پیامی درگذشت احمد گلشیری را تسلیت گفت.

نشست «مناسک عزاداری و سیاست‌گذاری فرهنگی؛ ظرفیت‌ها و چالش‌ها» امروز چهارشنبه 12 مرداد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی همراه با رویداد هم آورد بازارپردازی قصد دارد با سرمایه گذاری در تولید طرح های انیمیشنی حمایتی ویژه از توسعه محصولات پویانمایی داشته باشد.

اولین دیدار خانواده های شهدای تازه تفحص شده منطقه خان طومان با پیکر شهدا را در این فیلم مشاهده می کنید.

چاپ دوم کتاب «شهادت نامه حسین و شهیدان کربلا» نوشته محمد هادی زاهدی که توسط انتشارات به نشر منتشر شده است روایتی از وقایع کربلا براساس منابه کهن است.

جلد دوم از روایت سردار سید یحیی صفوی با عنوان «از شرق بصره تا مهران» در قالب مجموعه تاریخ شفاهی انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس روانه بازار نشر شده است.

همزمان با پنجمین روز از دهه اول محرم، قسمت پنجم از پرونده تصویری مهر در بازخوانی کتاب‌های عاشورایی با کتاب «زیبایی‌های کربلا» منتشر شد.

یک استاد دانشگاه معتقد است تفکر در ایران باستان، احتمالاً نمی‌توانسته «تفکر فلسفی» به معنای یونانی کلمه باشد. خردمندان ایران باستان را نمی‌توان فیلسوف به معنای یونانی دانست.

یزید به حکم زندگی چادرنشینی اسب‌سواری و شمشیرکشی را نیز چنان که نوشته‌اند می‌دانست، اما آنچه نمی‌دانست آیین مسلمانی و قفه اسلامی بود.

یک استاد علوم ارتباطات معتقد است چالش رسانه‌ها این است که از هردو حق مخاطبان، یعنی حق دانستن اخبار، چه تلخ و چه شیرین و حق به مخاطره نیفتادن امنیت روانی‌شان به طور همزمان پاسداری کنند.

محمدحسن روزی طلب پژوهشگر تاریخ معاصر در رونمایی از کتاب «تلخی رهایی» گفت: این کتاب بخشی از ناگفته‌های سازمان مجاهدین خلق را بیان می کند.

با برگزاری اردوی آموزشی انستیتو ملی بازی‌سازی استعدادهای بازی‌سازی در کرمانشاه شناسایی می‌شوند.