شنبه 29 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری مهر

فرهنگی خبرگزاری مهر

نویسنده کتاب «روایت ناتمام» می‌گوید این‌اثر نه زندگینامه است و نه فقط یک کتاب. قصه حاج‌حمید، نقشه راه است، او هدف را نشان داده و به آن رسیده است.

و سرانجام، در بند دوازدهم «فرود» می‌آید، اما چون عقابی تیزپرواز، پس از پروازی بلند و آسمانی، خسته و مغموم، بر خاک می‌نشیند و یا چون ابری بلند که یازده منزل، خون گریسته.

یاسر احمدوند با حکم وزیر ارشاد به‌عنوان رئیس شورای راهبری (سیاست‌گذاری) چاپ کشور منصوب شد.

طبق روال هر ساله برنامه‌های عزاداری ماه محرم با عنوان «چراغی دیگر» در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت: جام جهانی موقعیت خوبی است که مسائل فرهنگی می‌توانند در آن مخابره شوند.

مسئول دبیرخانه قصه‌گویی و رئیس گروه ترویج قصه‌های ایرانی گفت: قصه، هنر و قصه‌گو هنرمند است و وقتی شما قصه می‌گوئید، فقط مادر و پدر نیستید هنرمند هم هستید چون قصه هم فن و هم هنر است.

رئیس فرهنگسرای اندیشه از برگزاری یک کرسی برای گفت‌وگو درباره موضوع حجاب خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم ادله هر دو طیف جامعه در موضوع حجاب را مورد بررسی قرار بدهیم.

ترجمه رمان «سفیر عشق» نوشته احمد تورگوت نویسنده ترکیه‌ای که اخیرا رمان «شهید عشق» از او به چاپ هفتم رسید، توسط انتشارات کتابستان منتشر و راهی بازار نشر شد.

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی گفت: اگر آزمایش نباشد، اساساً ظرفیت‌ها و استعدادهای متعالی انسان شکوفا نمی‌شود و انسان در همان مراتب پایین انسانیت متوقف می‌شود و این، با هدف خلقت سازگاری ندارد.

سردار علی محمد نایینی در کتاب با نوای کاروان می‌گوید امام (ره) بارها در سخنانشان در دوران دفاع مقدس گفتند ثابت شد که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست.

ثبت نام طرح سه ماهه بررسی و بازخوانی شخصیت و اندیشه‌های شهیدبهشتی هزینه‌ای ندارد و صرفاً مبلغی، بابت کتاب و ضمانت اجرایی دریافت می‌شود.

دبیرعلمی جشنواره جهانی شعر آئینی گفت: این‌جشنواره فقط به تاریخ عاشورا نمی‌پردازد بلکه به مکتب حسینی و نگاه اباعبدالله می‌پردازد.

پنجمین نمایشگاه اسباب بازی و سرگرمی از هفتم تا 11 شهریور برگزار می‌شود.

«خیابان بی‌نام: تاریخچه‌ای بر فیلم نوآر کلاسیک آمریکا» نوشته اندرو دیکوز و ترجمه حمیده معین‌فر توسط نشر اختران منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی در چهارمین نشست حسینیه حکمت 6 دلیل را برای تعدد قرائت‌ها از رخداد عظیم عاشورا بیان کرد.