جمعه 10 فروردین 1403

مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهمترین رویدادهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان - ایرنا - وقوع زلزله 4.3 ریشتری در مرز استان سمنان و مازندران، برگزاری بازی‌های دومین هفته از لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور در شاهرود، افتتاح 38 خانه هلال در استان، و ابتلای 13 نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای سمنان به کرونا، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و دوم تا بیست و هشتم شهریور 99 شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن به همراه لینک متن کامل خبرها در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان در این گزارش آمده است.

اجتماعی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی و رییس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: ابتلای 13 نفر از کارکنان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در ادامه بازرسی‌های سرزده تا ساعت 22 پنجشنبه تایید و بخش‌هایی از آن تعطیل شد.

قاسم شریفی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعضای کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله باکرونا بر حسب وظیفه ذاتی و حساس خود، بازرسی از مراکز عمومی، فروشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها را به صورت مداوم و مستمر و 24 ساعته به انجام رساندند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: کمبود فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر این استان با ساخت 42 مدرسه دیگر رفع می‌شود.

سعید هژبری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: 11 فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر استان سمنان ساخته شد، اما با توجه به آمار بالای جمعیت ساکن، این تعداد مدرسه کافی نیست. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ساختمان جدید مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر شهرستان سمنان و 38 خانه هلال در سراسر این استان، همزمان با طرح‌های کشوری، به صورت ویدئوکنفرانسی با دستور رییس جمهوری روز پنجشنبه افتتاح شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل آتش نشانی گرمسار گفت: آتش سوزی در واحد صنعتی تولید لوله‌های پلی‌اتیلن با تلاش چهار ساعته 35 آتش‌نشان مهار شد.

عباس قندالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: نیروها و تجهیزات از آتش‌نشانی‌های گرمسار، شهرک صنعتی گرمسار، ایوانکی و شهرک صنعتی ایوانکی و آتش‌نشانی آرادن برای مهار آتش‌سوزی در این واحد تولیدی کمک کردند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: پنج دستگاه کامیون حامل 660 راس دام غیرمجاز به ارزش 16میلیارد ریال در شهرستان سمنان توقیف شد.

سردار سرتیپ دوم عبدالله حسنی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: ماموران انتظامی شهرستان سمنان هنگام گشت زنی های هدفمند و موثر خود به پنج دستگاه کامیون حامل احشام در یکی از میادین ورودی شهر مشکوک می شوند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: وقوع 2 مورد حادثه شامل واژگونی لودر و تصادف رانندگی در 24 ساعت گذشته در استان موجب فوت یک نفر و مصدومیت سه تن شد.

مظفر محمدخانی شامگاه پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: ساعت 16 و 15 دقیقه امروز یک دستگاه خودروی پژو پارس در کیلومتر 10 محور فولادمحله به دامغان با کامیون برخورد کرد و پس از اعلام به پایگاه هلال احمر واحد امدادی به محل اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با اشاره به واژگونی لودر در یکی از معادن استان، تصریح کرد: این حادثه در معدن سنگ لاشه واقع در جاده آبسرد رخ داد و منجر به فوت یک نفر شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.3 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین در مرز استان های مازندران و سمنان حوالی کیاسر رخ داد در شهرستان های مهدیشهر و سمنان از دیگر خبرهای مهم اجتماعی هفته گذشته استان سمنان در بخش حوادث بود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرهنگی

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: اولین کتاب مکتوب و صوتی در زمینه ایثار و شهادت به زبان سمنانی با عنوان «سمنی آسمن پی» (از آسمان سمنان) به چاپ رسید و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

فاطمه مصطفوی فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کتاب «سمنی آسمن پی» اولین کتاب در استان سمنان در زمینه ایثار وشهادت به زبان سمنانی محسوب می‌شود که به صورت مکتوب و صوتی در قالب شعر به زبان سمنانی تهیه شده است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: بالغ بر 888 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم با فعال کردن 100 درصدی کل معادن کشور فراهم می‌شود.

بابک دین‌پرست عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر و بر اساس آمار و اطلاعات 10 هزار معدن در کشور وجود دارد، اظهارداشت: از این میزان 43.2 درصد غیرفعال هستند و با فعال کردن 100 درصدی معادن، ظرفیت تولید کشور در بخش معدن به 427 میلیون تن در سال ارتقاء می‌یابد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: 150 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن از ابتدای فروردین تا پایان مرداد 99 پرداخت شد.

محسن صالحی‌نیا عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری ابرازداشت: مطابق با قانون بودجه، بانک‌های کشور باید 40 درصد از سهم تسهیلات خود را به بخش صنعت و معدن اختصاص دهند که در سال گذشته مبلغ 317 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که نشان از تحقق حدود 30 درصدی سهم این بخش‌ها از تسهیلات بانکی کشور داشت. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرماندار شاهرود گفت: 22 واحد تولیدی و صنعتی راکد در نیمه نخست امسال در شهرستان شاهرود فعال شد.

نادر فخری روز سه‌شنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی ایران و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان شاهرود در سال 98 توانست با فعال کردن 37 واحد اقتصادی راکد، ارتقاء ظرفیت 42 واحد و بهره برداری از 47 واحد تولیدی دارای بیش از 60 درصد پیشرفت، رتبه نخست در بین دیگر شهرستان های استان سمنان را از آن خود کند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر گفت: 6 تا هفت هزار هکتار از جنگل‌های ارس این شهرستان درگیر بیماری نیمه انگلی «ارس واش» است که در صورت تخصیص نیافتن اعتبار کافی، این بیماری ریشه جان درختان را می مکد.

حمیدرضا عبدوس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: وسعت جنگل‌های ارس شهرستان مهدیشهر 28 هزار هکتار است و اگر مبارزه با آفت «ارس واش» به خوبی انجام نشود این بیماری واگیر جنگل‌های ارس مهدیشهر را در می‌نوردد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 577 واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی پنج تا 99 درصد در استان با سرمایه‌گذاری 62 هزار میلیارد ریال در دست احداث است.

علی تشنه‌دل روز سه‌شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری افزود: با اتمام این طرح‌ها بیش از 19 هزار و 600 نفر مشغول به کار می‌شوند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان با اشاره به وضعیت مطلوب اقتصادی این استان نسبت به میانگین کشور گفت: نرخ تورم در این استان 23 و نرخ اشتغال بین هفت و هشت درصد است.

نادر مالکی روز سه شنبه در کارگروه مشترک تسهیل و رفع موانع تولید، رونق تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری افزود: نرخ بیکاری استان بین 7 تا 8 درصد است که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود گفت: 600 خودرو عمومی در سراسر استان سمنان در قالب طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی به‌صورت رایگان دوگانه‌سوز شد.

علی‌اکبر عرب عامری روز دوشنبه به رسانه ها ابراز داشت: مالکان خودروهای عمومی می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه " www.gcr.niopdc.ir " درخواست خود را برای گازسوزکردن خودرو ثبت کنند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: امسال با ایجاد اشتغال برای 37 نفر در این حوزه استان 90 درصد تعهد اشتغال محقق شد.

سید یاسر حسن پور روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: امسال تعهد اشتغال ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان سمنان 12 نفر بود که 11 نفر مشغول به کار شدند و در شاهرود تعهد 10 نفر بود که هفت نفر اشتغال یافتند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان گفت: 143 محصول از واحدهای صنعتی فناور و دانش‌بنیان در سامانه فن‌بازار منطقه‌ای استان ثبت شد.

زهره ولی روز پنجشنبه به رسانه ها بیان کرد: تاکنون 83 واحد صنعتی فناور و دانش‌بنیان در سایت فن‌بازار منطقه‌ای استان سمنان ثبت شده است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد شتر طرود شاهرود تنها ایستگاه فعال در کشور است که وظیفه پشتیبانی از حفظ و حراست منابع ژنی و اصلاح نژاد شتر کشور را به عهده دارد.

مصطفی شاه‌حسینی روز پنجشنبه با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ جمعیت شتر رتبه پنجم کشور را دارد به رسانه ها گفت: 15 هزار نفر شتر و بیش از 400 نفر بهره‌بردار در استان سمنان در این زمینه وجود دارد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: 16 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی شهرستان گرمسار در منطقه منگر پشت باغ همایونی تخریب شد.

سرهنگ محمد فخیری روز چهارشنبه به رسانه ها اظهار داشت: تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی گرمسار در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری با هماهنگی با مقام قضائی انجام شد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

علمی

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: شرکت های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه 96 میلیارد ریال فروش محصول داشتند.

علی حقیقی اصل روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی در استان فعالیت دارند که بخشی از آنها در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان مستقر هستند که پارسال بیش از 90 میلیارد ریال فروش محصول داشتند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

ورزش

برگزاری بازی های دومین هفته از لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور، پنجشنبه گذشته بین تیم های شهرداری شاهرود و آکادمی ایران زمین تهران به میزبانی آکادمی بدمینتون شاهرود با برتری سه بر 2 آکادمی ایران زمین تهران و برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات تکواندو استان سمنان روز سه شنبه با حضور سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون این رشته ورزشی و انتخاب سعید نوروزی عجم با کسب 13 رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات تکواندو استان، بخشی از خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

*س_برچسب‌ها_س*