یک‌شنبه 15 مهر 1403

مهم‌ترین دستاورد امام (ره) ارمغان عزت و سربلندی اسلام، مسلمین و مستضعفان جهان اسلام بود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
مهم‌ترین دستاورد امام (ره) ارمغان عزت و سربلندی اسلام، مسلمین و مستضعفان جهان اسلام بود

بازماندگان گفت: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به ما آموخت که ما قدرت صف آرایی در برابر نمایش قدرت آمریکا داریم و آمریکا و متحدانش هیچ غلطی نمی تواند بکند و امروز یکی از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا و اروپا در خلیج فارس با افتخار و اقتدارصف آرایی می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیخ حسین بازماندگان، امام جمعه اهل سنت شهر بندرپل در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نهضت حضرت امام خمینی (ره) ارمغان عزت و سربلندی اسلام، مسلمین و مستضعفان جهان اسلام بود.

نایب رئیس شورای روحانیت شهرستان بندرخمیر گفت: سنت، مشیت و قدرت الهی بر این تعلق گرفته که انسان به عنوان اشرف مخلوقات و خلیفه الله در روی زمین باشد.

بازماندگان افزود: یکی از مصداق‌های بارز و روشن جانشینی در زمین در قرن معاصر، حضرت امام خمینی (ره) بودند، شخصیتی که در سیره عملی‌شان برای نسل جدید درسهایی آموزنده ای وجود دارد و آن درسها و آموزه ها در چهار اصل و محور مهم قرار دارد که می تواند برای همگان مشهود و الگو باشد. وی اظهار کرد: نخستین اصل، اصل خدامحوری و دین‌مداری حضرت امام خمینی (ره) بود، به همین دلیل چارچوب زندگی‌شان بر اساس قوانین الهی و سنت نبوی بود و هدف تمام اعمال و رفتار و کارهای‌شان را خدایی و نبوی می‌دانستند، نه رسیدن به دنیا و ظواهر دنیوی.

بازماندگان بیان کرد: در تاریخ ثبت و ضبط است آن گفته جیمی کارتر که درباره حضرت امام امت می‌گوید که: «من اعتقادی به خدا ندارم؛ ولی اگر خدایی باشد در وجود خمینی تجلی پیدا کرده است».

وی گفت: اصل دوم تعقل و اندیشه‌پذیری امام بود، یعنی تمام برنامه‌های امام بر اساس تعقل و اندیشه و آینده‌نگری بود، نه تحت تأثیر احساسات و عواطف؛ لذا می‌فرمودند «ما مأمور به تکلیف هستیم نه مأمور به نتیجه». اصل سوم اصل قانون‌مداری حضرت امام بود که زندگی امام بر اساس رعایت قوانینی بود که از طریق دین اعلام شده بود و می‌فرمود «چون قوانین الهی در قالب جمهوری اسلامی بر جامعه حاکم شده است بر همگان تکلیف شرعی است که به آنها ملتزم باشند». اصل چهارم، اصل اجتهاد و توجه به عنصر زمان و مکان بود که می‌توان گفت آنچه امام را از دیگر فقها ممتاز کرد، توجه ایشان به عنصر زمان و مکان در بحث اجتهاد بود، چراکه معتقد بود اسلام دین جاودانه است و قرآن کتاب هدایت برای همه عصرها و مکان‌هاست. بازماندگان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نهضت حضرت امام (ره) ارمغان عزت و سربلندی اسلام، مسلمین و مستضعفان جهان اسلام بود، آن عزتی که خداوند متعال به بندگان مخلص خود بصورت ویژه عنایت می فرماید. وی مطرح کرد: ما در روایات از بزرگان دین و مخصوصا در فرمایشی گهربار از ابن رسول اکرم صلی الله علیه و آله استاد تمام، أئمه اهل سنت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام داریم که می‌فرمایند «خداوند همه امور را به مؤمن تفویض کرده است، جز یک مورد و آن هم این است که نباید زیر بار ذلت برود؛ چراکه خداوند در قرآن می‌فرماید عزت برای خدا رسول خدا و مؤمنین است، پس سزاوار است مؤمنین عزیز و عزتمند باشند».

بازماندگان گفت: شهدا از صدر اسلام تا کنون هم برای همین عزت مهم‌ترین سرمایه خود یعنی جان‌شان و مالشان خالصانه در طبق اخلاص گذاشتند و فدا کردند، ما هم وظیفه داریم که با تمام وجود از این ارمغان ارزشمند یعنی عزت و سربلندی جهانی و عالمگیر که توسط امام خمینی (ره) و شهدا به یادگار مانده است، با تبعیت از امام مسلمین حضرت امام خامنه ای (مذظله العالی) محافظت و پاسداری کنیم. عالم اهی سنت هرمزگان گفت: من معتقدم که می بایست صاحبان منابر و کسانی وظیفه تبیین و روشنگری دارند باید در سنگر تببین مجاهد گونه حاضر باشند حتی اگر شده به مناسبت های مختلف بصورت تیتر وار دستآوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف را برای جامعه و نسل جدید تذکر داده و تکرار نمایند قطعا این یاد آوری ها سودمند است؛ مثلا در حوزه جهانی یاد آوری بشود که حضرت امام خمینی رحمه الله علیه چگونه با استعانت از خداوند متعال ابهت پوشالی ابرقدرتها را شکست.

بازماندگان افزود: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به ما آموخت که ما قدرت صف آرایی در برابر نمایش قدرت آمریکا داریم و آمریکا و متحدانش هیچ غلطی نمی تواند بکند و امروز یکی از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا و اروپا در خلیج فارس با افتخار و اقتدارصف آرایی می کنیم و آنچه که به برکت اخلاص حضرت امام خمینی رحمه الله علیه ما ملت ایران خاصتا و جهان اسلام و مسلمانان به آن دست پیدا کرده اند انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران است؛ جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و رهبری حضرت امام خامنه ای این هنر را کرده که بت های عظیم تخیلی را شکسته و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشته و در دل ستمگران گذاشته است و این خود معجزه ای است که به ید قدرت الهی تحقق یافته است.

امام جمعه شهر بندرپل اضافه کرد و گفت: یکی دیگر از دستاوردهای حضرت امام خمینی رحمه الله علیه برای ما شکستن تابوی دخالت روحانیت و علمای اسلام در سیاست بود امروز که یک تحول بزرگی در ملت پیدا شده است و خدای تبارک و تعالی به این ملت عنایت فرموده است و این تحول را به قدرت خود ایجاد فرموده است، در روحانیین هم این تحول حاصل شده است و الان در صف مجاهدین جهاد می کنند و کشته می دهند و شهید می دهند و آن سد عدم دخالت روحانیت و عالم دینی در امور اجتماعی و سیاسی و جنگی شکسته شده است. بازماندگان اظهار کرد: ما بحمدلله در همه حوزه ها به دستاوردهای مهم و قابل توجهی دسترسی پیدا کرده ایم که در این نوشتار کوتاه فرصت پر داختن به آنها میسر نمی باشد ولی بعنوان حسن ختام به دستاورد درحوزه مسائل اجتماعی اشاره ای می کنم و آن دستاورد مبارک وحدت کلمه است؛ آنچه را که می توانم بگویم بهترین ثمرات این نهضت است، این وحدتی که حاصل شد بین قشرهای مختلف، دانشگاهی به روحانیت نزدیک شد، روحانیت به آنها نزدیک شدند با همه اینها شما الان می بینید که در سرتاسر ایران تمام طبقات با هم همفکر و هم عقیده و یک صدا جمهوری اسلامی را می خواهند و رمز موفقیت ما که قدرت های بزرگ دنیا را عقب نشاند و یک قدرت شیطانی مثل قدرت خاندان پهلوی را فرو ریخت، این رمز موفقیت همین وحدت اقشار و وحدت کلمه بود.

وی با بیان اینکه وحدت بیش از پیش شیعه و سنی که در ایران اسلامی مثال زدنی است از دیگر برکات وجود امام راحل بود، خاطر نشان کرد: اگر برکت جمهوری اسلامی جز این نبود، این یک برکت بزرگی است که ما را و همه برادرهای اهل تشیع و تسنن را یک جا جمع کرده و همه مان برای اسلام می خواهیم کوشش کنیم و باید همه ما توجه داشته باشیم که مبادا یک وقت تبلیغی بشود که در طول تاریخ تقریبا شده است که ما را، برادرها را از هم جدا کردند، باید اینها را توجه بکنیم، باید ما با هم برادر باشیم، نگذاریم دیگران بیایند همه چیزمان را ببرند و ما بنشینیم دعوا کنیم سر یک چیزی که نباید دعوا بکنیم؛ امیدوارم طبق فرامین دین مبین اسلام همه احساس مسئولیت کرده و نعمت های الهی را به یکدیگر متذکر بشویم.

انتهای پیام /