شنبه 1 اردیبهشت 1403

مواجهه با لباس‌های نامناسب بازگشت تولیدکنندگان را به بازارمی‌طلبد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
مواجهه با لباس‌های نامناسب بازگشت تولیدکنندگان را به بازارمی‌طلبد

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: مواجه با پوشاک و مانتوهای نامطلوب به لحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر اینکه تولید کنندگان ایرانی‌اسلامی بتوانند به بازار برگردند.

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: مناطق چهار راه ولیعصر و میدان هفتم تیر مانتو جلو باز را در ایران رسمی و شایع کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجید امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در بخش غیررقابتی مد و لباس ایران در نمایشگاه ایران ویژند در بخش غیر رقابتی مد و لباس ایران ویژند با اشاره به اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: ایران ویژند زنجیره تأمین مد لباس ایرانی اسلامی است به اضافه اتصال بین تولید کنندگان و طراحان و توزیع کنندگان تهران و گنجینه هزار رنگ استان‌های ایران. این دو هدف اصلی را دارد در عین حال، هدایت گری تولیدکنندگان و حتی انجمن‌های مد و لباس استانی، به سمت موضوعات روز، صادرات، مدیریت بازار و نفوذ در تجارت بازار انجام می‌شود.

وی افزود: شناسایی ظرفیت این صد شرکت کننده در نمایشگاه، رابط بین شرکت کنندگان و توافق با کارخانه‌های نساجی و صادر کنندگان بزرگ است، در واقع ایران ویژند بستری است که می‌خواهد آثار و مأموریت‌های جشنواره مد و لباس فجر را به بازار، مردم و جامعه برساند.

امامی گفت: اگر ظرفیت‌های طراحان و تولید کنندگان نوآور مد و لباس ایرانی - اسلامی، شاخص‌های فرهنگی را رعایت کنند اما نتواند به بازار برسد، ما تنها ویترین داریم؛ در صورتی که آن چیزی که لباس مردم را تعیین می‌کند، چهار راه ولیعصر و میدان هفتم تیر است. اینها بودند که مانتو جلو باز را در ایران رسمی و شایع کردند. مواجه با این امر نامطلوب به لحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر اینکه تولید کنندگان ایرانی - اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایت‌های ویژه و همچنین با نوآوری و اتصال به یک دیگر سهم بازارشان را افزایش دهند. اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم کنیم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و یا نگران نمایشگاه‌های رایگان و یا مالیات باشیم. تولید کننده معتقد است مالیات حداقلی هزینه اش است.

وی به مهم‌ترین هدف کارگروه اشاره کرد و گفت: البته ما وظیفه داریم حجاب را به عنوان کالای فرهنگی مطرح کنیم و وزارت ارشاد موافق این موضوع است و تمام تلاشمان را می‌کنیم؛ لاکن مهم‌ترین کار این است که به صورت زیر ساختی طرح‌های ایرانی - اسلامی را نفوذ پذیر و مقتدرانه وارد بازار کنیم و این هدف کار گروه است.

در ادامه افتتاحیه نمایشگاه ایران ویژند، چندی از مقامات دولتی اعم از محمد مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و دبیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل شفاعی، مدیر کل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، و نیز عاطفه خادرمی، دکتر سیاست گذاری فرهنگی و مشاور اجتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بازدید کردند.

نمایشگاه ایران ویژند، از 2 تا 5 مرداد در محل سال‌های نمایشگاه تخصصی بین المللی تهران دایر است.