یک‌شنبه 6 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

9 پروژه صنعت آب و برق در 13 استان کشور با اعتبار 2382 میلیارد تومان در هفته چهاردهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید، همچنین عملیات اجرایی فاضلاب در شهر بندرعباس نیز در همین مراسم آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: 733 حلقه چاه غیر مجاز پر و مسدود و 11 دستگاه حفاری غیرمجاز در سال جاری توسط گروه گشت و بازرسی توقیف شده است.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ضمن عذرخواهی از مسافران شیراز - بندرعباس، گرمای هوا و قدرت پایین ATR را علت عدم ارسال بار مسافران اعلام کرد.

خزانه دار کل کشور با اعلام خبر طراحی و پیاده سازی سامانه سفته و برات الکترونیکی در چارچوب پروژه خزانه‌داری الکترونیک، از تهیه ضوابط اجرائی مورد نیاز این طرح و ابلاغ آن به بانک‌های عامل در آینده نزدیک خبر داد.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری گفت: اطلاعات دریافتی از تردد شمار‌های فعال جاده‌های کشور افزایش 7.9 درصدی تردد نسبت به روز قبل را نشان می‌دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد معاملات در پاییز 99 نسبت به تابستان 99 با کاهش 53.3 درصدی روبرو بوده است و از طرفی معاملات نسبت به تابستان 98 رشد 53.6 درصدی داشته است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ گفت: امسال در شمال کشور که مرکز تولید و منبع توزیع گوشت و مرغ کشور است گرمای بی‌سابقه اتفاق افتاده و همچنین قطع برق نیز ازجمله مشکلات تولید و عرضه مرغ است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: در قبال صادرات سیب فقط حق واردات موز رادارند به دولت پیشنهاد دادیم به‌جای صادرات سیبی که تا مهرماه محصولی نداریم اجازه دهید کلیه اقلام کشاورزی اعم از خربزه، هندوانه، طالبی، فرنگی جات و صیفی‌جات را صادر کنیم.

معاون امور فنی گمرک از ورود نخستین محموله واکسن کرونا از ژاپن خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی طرح‌های مهم ریلی کشور در عید غدیر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در همین راستا، ایستگاه خاوران راه‌آهن تبریز - میانه نیز در این روز افتتاح می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی ما این است که برای هفته پیش رو با افزایش مصرف برق بیش از روال گذشته، حدودا 4 الی 5 مگاواتی روبرو شویم.

مدیرعامل شرکت اریس اکسین گفت: طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک رونق اقتصادی قابل‌توجهی برای شرکت‌های لوله‌ساز داشت، به‌طوری که لوله‌سازی ماهشهر پس از چهار سال تعطیلی دوباره فعال شد و 420 نفر از کارکنان شرکت لوله‌سازی ماهشهر بازگشت به کار داشتند.

تردد در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل 0.9 درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

برای رهن واحد 85 متری امام حسین (ع) به سرمایه 280 میلیون تومانی نیاز است.

نرخ خرید دلار امروز 1 مرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند ثابت و یورو روند نزولی داشته است.

شاخص بورس و اوراق بهادار هفته اخیر را با روند مثبت آغاز کرد، اما در مجموع رشد 6 هزار واحدی را به ثبت رساند.