شنبه 9 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

تمامی بانک‌ها در استان‌های تهران و البرز تعطیل بوده و ادارات مرکزی پشتیبان برای پاسخگویی و پشتیبانی سایر استان‌ها با حداقل کادر مورد نیاز فعال خواهند بود.

براساس اعلام روابط عمومی راه آهن با وجود تعطیلی شش روزه استان تهران و البرز، حرکت قطار‌ها طبق برنامه عادی انجام خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار تهران طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز کرونایی تعطیل است و در 6 روز آینده نیز تعطیل خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: تابه‌حال کسی به فکر اصناف نبوده و هیچ قدمی برای آن‌ها برداشته نشده است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند صادرات به کشور‌های آفریقایی طی سه ماهه اول سال جاری گفت: در سه ماهه ابتدایی امسال صادرات ایران به کشور‌های آفریقایی حدود 834 هزار و 381 تن کالا به ارزش 340 میلیون دلار بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته از نظر وزن 144 درصد و از نظر ارزش 349 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: اساسنامه صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات تدوین شده و با تدوین مقررات مرتبط به این صندوق‌ها ابزار جدیدی در حوزه سرمایه گذاری ملک فراهم شده است.

مشاور امور بین الملل و موافقتنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نخستین نشست تیم‌های مذاکراتی ایران و اوراسیا به منظور ارتقای توافق تجارت ترجیحی به تجارت آزاد خبر داد و گفت: عزم طرفین بر تسریع در مذاکرات و دستیابی به نتیجه مورد نظر قرار دارد.

اعضای اوپک پلاس با تغییر خط پایه تولید پنج کشور کویت، عراق، امارات، عربستان و روسیه، و افزایش تولید پنج کشور یادشده در مجموع تولید نفت به یک میلیون و 630 هزار بشکه افزایش می‌یابد.

585 طرح وزارت جهاد کشاورزی با فرمان ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در سراسر کشور افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از رسیدن نفت خام به جاسک با طی مسیر هزار کیلومتری خبر داد و گفت: با دریافت نفت خام در جاسک، برای اولین بار نفت خام به سواحل مکران و دریای عمان رسید و فعلا ایران قادر است روزانه 300 هزار بشکه نفت خام از گوره به جاسک ارسال و از این منطقه صادر کند.

تمام شعب بانک‌های دولتی و خصوصی از 29 تیر ماه تا 3 مرداد ماه در استان‌های تهران و البرز تعطیل است.

نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس هم‌گام با تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌های استان تهران تعطیل است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 28 تیر 1400 با رشد بیش از 8 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 311 هزار واحدی رسید.

توافقنامه همکاری توسعه صادرات کالا و تجهیزات آب به اوراسیا با حضور مدیرعامل ساتکاب و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه به امضا رسید.

عضو هیئت مدیره خانه معدن گفت: تمامی تعداد محدوده‌های واگذاری معادنی که در حال حاضر وجود دارد، معادن ناب و بکری نیست بلکه بعضی از این معادن 4 الی 5 بار به مزایده رفته است.

افزایش صادرات شمش، محصولات فولادی و میزان تولید محصولات فولادی و شمش طی 3 ماهه نخست امسال، به ترتیب 7 و 6 درصد افزایش یافت.