یک‌شنبه 8 مهر 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان ساخت و افتتاح خطوط ریلی جهت تخلیه، بارگیری واگن‌های گندم و تجهیز، تکمیل ایستگاه ریلی برای استفاده پرسنل و همچنین پیگیری اتصال خط ریلی سیلوی بخش خصوصی به خطوط ریلی راه آهن استان به منظور ارسال، دپو گندم و کالا‌های اساسی را از جمله دستاورد‌های این اداره در چند سال گذشته دانست.

وزیر نفت گفت: قیمت بالای نفت در کوتاه مدت سبب خوشحالی است، اما در بلندمدت به‌دلیل اقتصادی شدن استفاده از انرژی‌های جایگزین و انواع نفت گران خبر خوبی نیست.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی یکی از اهداف اصلی تأسیس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را توسعه صادرات دانست و گفت: تراز تجاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در سه سال اخیر مثبت شده است.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: فعالیت صنایع تولید فولاد از 12 شب تا 8 صبح باقدرت 50 ساعت تا اطلاع ثانوی برقرارشده و در این مدت باید صادرات فولاد را فعلا متوقف کنیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مشکلی از نظر تامین نهاده برای واحد‌های دامی نداریم و هم اکنون بنادر کشور با انباشت نهاده روبرو هستند.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در تمام بخش‌های شیلات نیاز به دانش روز جهان احساس می‌شود و بسیاری از مشکلات موجود در راه صنعت شیلات بدون ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی برطرف نخواهد شد.

تفاهمنامه سه جانبه مشترک برای پیاده سازی پروژه پایش هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء در مزارع کشاورزی کشور میان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، شرکت ارتباطات مبین نت و مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء منعقد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون 500 کیلومتر بزرگراه آماده و در انتظار آسفالت و نصب علائم است که با افتتاح آن‌ها میزان بزرگراه‌های کشور از 12 هزار و 500 کیلومتر به 21 هزار کیلومتر خواهد رسید.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 27 تیر 1400 با افت بیش از 8 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 302 هزار واحدی رسید.

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: هرساله میز خرما در بوشهر برگزار می‌شود و موضوع‌های موردبررسی میز خرما شامل مشکلات خرما در بحث صادرات، صنایع تبدیلی و تولید بود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: حذف ردیف اعتباری مختص بیمه قالی بافان و شاغلان صنایع دستی در آخرین نسخه از قانون بودجه 1400 امکان تداوم بیمه اقشار مشمول و اجرای تکالیف قانونی محوله را غیرممکن ساخته است.

فولادسازان طی خرداد امسال، بیش از 916 هزار تن شمش و محصولات فولادی صادر کردند که بنابر آمار، جهش 104 درصدی سالانه صادرات طی این مدت را نشان می‌دهد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: 60 حلقه چاه غیرمجاز مسدود و در نتیجه از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از 984 هزارمتر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس از خرید تضمینی 460 هزار تن گندم در استان فارس تا 26 تیرماه خبر داد و گفت: هزار و 800 تن دانه روغن کلزا نیز تاکنون خریداری شد.

مدیر مجتمع طلای موته گفت: با پیگیری‌های مستمر دریافت مجوز محیط زیست، پروانه بهره برداری معدن طلای دره اشکی به مدت 10 سال اخذ و این محدوده معدنی به عنوان سومین معدن این مجموعه به معادن قابل بهره برداری مجتمع طلای موته اضافه شد.

مدیر نیروگاه گازی هسا گفت: به تلاش متخصصان بخش تعمیرات الکتریک واحد شماره یک نیروگاه گازی هسا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شبکه سراسری متصل شد.