یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: عملیات بارگیری و صادرات نخستین محموله نفت ایران از جاسک و دریای عمان، 31 تیرماه با دستور رئیس‌جمهوری انجام می‌شود.

نرخ خرید دلار امروز 29 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند ثابت و یورو روند نزولی داشته است.

جلسه تودیع و معارفه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این وزارتخانه و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

با توجه به اصرار برخی فوتبال دوستان و ضرورت شفاف سازی موضوع قراردادهای درآمدزا و هزینه‌های باشگاههای استقلال و پرسپولیس، این فرآیند را تا انتها پیگیری و نتایج آن را با مردم به اشتراک خواهم گذاشت.

تردد در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل با رشد 7.6 درصدی روبرو بوده است.

از آغاز طرح مقابله با مراکز غیرمجاز رمز ارز‌ها در سطح استان چهارمحال و بختیاری تاکنون تعداد 1426 دستگاه، کشف و جمع آوری شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش چشمگیر نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار در فرودگاه‌های کشور طی بهار 1400 نسبت به سه ماه نخست سال گذشته خبر داد.

دبیرکمیته اقدام ارزی راه‌های ارتباطی پست الکترونیک و نمابر را جهت ارسال مدارک و درخواست‌های صادرکنندگان به دبیرخانه این کمیته اعلام کرد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: در حال حاضر افزایش قیمت در لاستیک نمی‌تواند صورت بگیرد، زیرا لاستیک اشباع شده و بیشتر به صورت حواله انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس گفت: خوشبختانه به‌واسطه مقاوم‌سازی 65 درصد منازل مسکونی در استان فارس هیچ‌یک از واحدهای مسکونی در پی زلزله اخیر آسیب ندیدند.

رئیس پژوهشکده زنان دانشگاه الزهرا (س) گفت: در کنار آموزش آکادمیک با برگزاری دوره‌های آموزشی به دانشجو کمک می‌کنیم تا یک حرفه خاص را نیز یاد بگیرند تا اگر با تخصص آکادمیک نتوانست کار کند با استفاده از حرفه‌ای که آموزش دیده وارد بازار کار شود؛ در حقیقت همان طرح کاد (طرح کار و دانش) که شهید رجایی سال‌ها پیش مطرح کرد.

برای رهن واحد 80 متری بلورسازی به سرمایه 250 میلیون تومانی نیاز است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران هرگونه افزایش قیمت نان پیش از تصویب در ستاد اقتصادی دولت را ممنوع اعلام کرد.

تعطیلی 6 روزه تهران شامل فعالیت میادین و بازار‌های میوه و تره بار پایتخت نمی‌شود و این مراکز خدماتی طبق روال معمول و مطابق ساعت کار اعلام شده، باز و آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

رئیس انجمن صنفی گاو داران گفت: صادرات دام سنگین ممنوع شده است و فقط صادرات دام سبک را آزاد کردند و قرار بر این است که صادرات دام سنگین نیز آزاد شود تا دام مازاد دپو شده در کشور خارج شود.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران گفت: افزایش قیمت در رستوران‌ها بستگی به کیفیت مواد اولیه دارد، اما می‌توان گفت افزایش قیمت غذای رستوران‌ها حدود 30 درصد بوده است.