یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن از محل تسهیلات 141 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت کرده است، و هم اکنون 278 پروژه طرح اقدام ملی مسکن به تعداد 13 هزار و 580 واحد در دفترخانه آماده انعقاد قرارداد است.

مدیر امور دیسپاچینگ و مخابرات منطقه یزد گفت: با توجه به مصوبه ستاد فرماندهی راهبری اوج بار کشور، محدودیت‌های استفاده از انرژی الکتریکی برای صنایع سیمان و فولاد استان یزد در ساعت‌های ابتدایی روز کمتر شده است.

نرخ خرید دلار و یورو امروز 30 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند ثابت داشته است.

برای رهن کامل واحد 55 متری در محدوده اوقاف به سرمایه 170 میلیون تومانی نیاز است.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی فروش بلیت هواپیما خارج از جدول نرخی آبان 1399 را غیرقانونی اعلام کرد.

سود سهامداران حقیقی خرد که در بانک صادرات ایران حساب داشته باشند، حداکثر طی یکی دو هفته آینده به حساب آنان واریز می‌شود.

در پنجاه و دومین نشست هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار مصوبات تسهیل گرایانه‌ای برای استقرار و توسعه واحد‌های صنعتی و معدنی در محدوده شعاع 120 کیلومتری استان تهران اتخاذ شد.

با صدور احکام جداگانه‌ای قائم مقام و عضو هیأت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، معاون و عضو هیأت عالی نظارت این سازمان منصوب شدند.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور از اتمام پروژه خط دوم راه اهن زنجان - قزوین طی هفته آینده خبر داد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: به منظور مدیریت خشکسالی و جبران کمبود منابع آب استان خوزستان، پنجاه درصد اعتبارات مصوبه هیات وزیران به مبلغ 575 میلیارد تومان پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت مجتمع پالایش گاز پارس جنوبی گفت: پارسال 251 میلیون بشکه میعانات گازی در همه پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی تولید شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواستار رفع محدودیت‌های ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شعاع 30 کیلومتری کلانشهرها و اصلاح ماده (14) آیین نامه کاهش آلودگی هوای هشت شهر بزرگ کشور شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ظرف یک ماه آینده آبرسانی به 30 روستا در این استان آغاز خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی برای ایجاد پشتوانه، توانمندسازی و اشتغالزایی افراد دارای معلولیت در قالب کارفرما و خویش‌فرما ایجاد شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به تعطیلی استان‌های تهران و البرز شاهد کاهش حدود 10 درصدی مصرف برق در استان تهران هستیم که معاول 500 مگاوات است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان مصنوعات سیمانی و لوازم فلزی گفت: با توجه به رکود بازار، مصرف نیز کاهش پیداکرده و در بحث صادرات نیز تا حد زیادی در وضعیت نامساعدی قرارگرفته‌ایم.