چهارشنبه 6 تیر 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

اصلاح ساختار سازمانی اموال تملیکی در برنامه مصوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا در سال 1400 بر عهده سازمان امور استخدامی گذاشته شد.

مدیر طرح‌های ویژه معاونت امور باغبانی گفت: بیش از 50 درصد نیاز کشور به میوه‌های گرمسیری در برنامه هفتم توسعه از اراضی سواحل مکران تامین می‌شود.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نزدیک به 46 میلیون نفر و تمامی افرادی که بیمه درمان تامین اجتماعی هستند می‌توانند بدون دفترچه از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.

با اجرای مانوری ضربتی، طی یک روز 60 ماینر غیرمجاز در شهر تهران جمع آوری شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 530 هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.

سخنگوی صنعت برق گفت: وضعیت شبکه سرا سری بسیار پایدار است و هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداریم.

مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث 100 هزار واحد مسکونی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بر اساس تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 26 تیر 1400 با رشد بیش از 5 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 311 هزار واحدی رسید.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اصلاح قوانین معادن خبر داد و گفت: متأسفانه در ادوار مختلفی برخی از معادن به افرادی واگذارشده است اما روی این معادن اقدامی صورت نمی‌گیرد لذا در این طرح می‌کوشیم معادن به مزایده‌های جدید گذاشته شود.

رئیس انجمن آرد سازان ایران گفت: شرکت‌ها طبق روال گذشته آرد دریافت کرده و در تأمین آرد با مشکلی مواجه نبوده‌اند همچنین طبق آمار‌های بررسی‌شده در هیچ استان بر گروه مصرفی کاهش آرد وجود نداشته است.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در نشست هفته جاری خود با حضور مسئولین اجرایی مربوطه آخرین وضعیت تولید مرغ و تخم‌مرغ و تعیین قیمت شیر خام را بررسی می‌کنند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: در بخش‌هایی به‌صورت عمده تن ماهی از قیمت 30 هزار تومان تا 270 هزار تومان به‌عنوان کالاهای لوکس خارجی وارد کشور می‌شود.

نرخ خرید دلار امروز 26 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند ثابتی داشته است.

به دنبال تغییر رویکرد سیاست‌گذاری پولی در بانک مرکزی، بررسی تحولات اقتصادی، اطلاع‌رسانی و گزارش‌دهی منظم و ماهانه اقدامات انجام شده به منظور جهت‌دهی صحیح به انتظارات تورمی و تحقق اهداف بانک مرکزی در راستای حفظ ارزش پول ملی و مساعدت به رشد اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

اطلاعیه اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان تهران گفت: هریک از اصناف و واحد‌های توزیعی برای دریافت کالای مورد نیاز می‌توانند از طریق سازمان‌های صمت استان‌ها اقدام نمایند.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 22 ارز با کاهش قیمت روبه رو شدند.