یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساعت ابتدایی آغاز رأی‌گیری در در شعبه مستقر در حرم حضرت عبدالعظیم‌حسنی حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم گفت: بصیرت ملت ایران بالاست و با حضور پای صندوق‌های رای به جهانیان این اقتدار و بصیرت خود را نشان خواهند داد.

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، دقایقی قبل، رأی خود را به صندوق شماره 331300130 انداخت.

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس دهم دقایقی قبل به اتفاق همسر خود با حضور در شعبه مستقر در حسنیه جماران رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم گفت: جریان اصلی انقلاب اصولگران و اصلح طلبان دغدغه مشترک دارند و دغدغه آن‌ها مردم و نظام است. توصیه جریان اصلاحات به همه مردم حضور حداکثری است.

وزیر کشور با بیان اینکه رای مردم که تجلی اراده آن‌ها در انتقال قدرت است، صیانت کامل شود گفت: همه کسانی که در بیش از 66 هزار شعبه ریاست جمهوری و 75 هزار شعبه شورا‌های شهر و روستا مستقر هستند، کار را به لطف خدا آغاز کنند.

رهبر انقلاب فرمودند: روز انتخابات روز ملت ایران است. امروزمیدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردمند. مردم هستند که با حضور در پای صندوق‌های رأی و با دادن رأی در واقع تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سال‌های آینده معین می‌کنند. امروز متعلق به مردم است.

رهبر حکیم انقلاب صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی رحمه الله علیه، رأی خود را به صندوق انداختند.

فرآیند انتخابات چهارگانه سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و اولین میان‌دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 7 صبح روز جمعه 28 خرداد آغاز و بامداد روز شنبه 29 خرداد تمام شد.

کار بزرگ مردم در روز جمعه اولا اصل مشارکت، ثانیا نوع مشارکت و نوع انتخاب خواهد بود که امیدواریم خدای متعال همه دل‌های ما را، دل‌های ملت ایران را هدایت کند تا بتوانیم به بهترین وجهی در این عرصه ظاهر بشویم.

تأکید رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر اهمیت حضور و مشارکت مردم در عرصه سیاسی کشور گواه این مدعاست که جمهور تعیین‌کننده مختصات قدرت در عرصه داخلی و خارجی است و به‌مانند سدی در مقابل انواع آسیب‌ها عمل می‌کند.

مجموع شعب اخذ رای برای انتخابات شورا‌ها بیش از 74 هزار شعبه است. از 31 استان کشور، در مراکز 24 استان انتخابات تمام الکترونیک در تمامی شعب برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خواهد بود.

انتخابات اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس یازدهم، در حوزه‌های انتخابیه آستانه‌اشرفیه در استان گیلان، بهار و کبودرآهنگ در استان همدان، تفرش، آشتیان و فراهان در استان مرکزی، تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در استان تهران و نیز حوزه انتخابیه گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد و حوزه انتخابیه میانه در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

رهبر معظم انقلاب ضمن سفارش برای آماده‌سازی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در داخل و خارج از کشور، از وزارت امور خارجه و وزارت کشور، فراهم‌سازی آمادگی‌های لازم به نحو مطلوب برای برگزاری این انتخابات در خارج از کشور را مطالبه کردند.

قحطی بزرگ 1919 - 1917، بی‌تردید بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. کتاب «قحطی بزرگ» نشان می‌دهد 8 تا 10 میلیون ایرانی، 40 تا 50 درصد کل جمعیت ایران، در اثر گرسنگی و مرض‌های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته‌اند.

خانواده شهید سلیمانی در آستانه‌ی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای از ملت ایران برای حضور در میدان حساس انتخابات دعوت کردند.