جمعه 28 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

تفاهمنامه همکاری اقتصادی بین اتاق تعاون ایران و بنیاد روس کانگرس روسیه به امضا رسید

برنامه تبلیغاتی آیت‌الله رئیسی امروز در ویژه برنامه «دست خط» به روی آنتن می‌رود.

2 مناظره دیگر نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سه‌شنبه (18 خرداد) و شنبه (22 خرداد) برگزار می‌شود.

«محسن رضایی» برای ضبط برنامه «دومین گام» در رادیو اقتصاد حضور یافت.

بررسی زندگی صادق آل الله و شاگرد راستین آن روح‌الله، گواه بر پررنگ بودن مبارزات سیاسی آن‌ها برخلاف تصور عمومی مردم است و متأسفانه فعالیت سیاسی آن‌ها بر بسیاری از گویندگان و نویسندگان پوشیده مانده است.

ملاحظات اخلاقی جدا رعایت بشود؛ یعنی واقعا اگر چنانچه نامزد‌های انتخابات ما، هم در مناظراتشان، هم در مصاحبه‌هایی که با آن‌ها می‌شود، سؤال و جواب‌هایی که با آن‌ها می‌شود، اخلاق اسلامی را رعایت بکنند، این سرریز می‌شود در جامعه، آحاد مردم ملاحظات اخلاقی را یاد میگیرند و رعایت می‌کنند؛ این سرمشقی برای آن‌ها خواهد شد.

امام صادق علیه‌السلام که درخت پر ثمر علم و وارث انبیاء و مفسر کتب آسمانی بود، در قله‌ای از فضائل قرار داشت که هر اندیشمندی، خود را عاجز از رسیدن به آن می‌داند.

موشک «زلزال بارشی» از خانواده موشک‌های بالستیک، حامل 30 بمب 17 کیلوگرمی است و قابلیت انهدام تجهیزات نظامی پنهان دشمن نظیر جنگنده‌های استقرار یافته بر روی باندها، سنگرها، آشیانه جنگنده‌ها و به ویژه باندهای فرودگاهی را دارد.

آیت الله رییسی، پس از پایان مناظره گفت: مردم، عده‌ای میخواهند صدای شما را خاموش کنند. نگذارید صدای شما خاموش شود.

بررسی‌های میدانی، سنجش‌ها و پیمایش‌های علمی و گزارش‌های کارشناسی حکایت از این دارد که وضع موجود اداری و اقتصادی کشور، نه با ارزش‌های انقلاب و نه با انتظارات ملت و نه با امکانات و توانایی‌های موجود سازگار نیست و ملت به حق از دولت گلایه مندند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: محیط زیست آسیب‌دیده ما تنها با برنامه‌های دقیق محلی، همکاری جهانی و پایبندی همگان به تعهدات مشترک بین‌المللی ترمیم خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: وقتی داریم از کنترل تورم و ارزش پول ملی صحبت می‌کنیم، موضوعمان گسترش تولید، تقویت تولید، هدایت نقدینگی به سمت تولید است وقتی داریم از مسئله تورم صحبت می‌کنیم، کنترل‌ها قیمت‌ها در سطح بازار صحبت می‌کنیم.

رضایی گفت: وقتی دقیقا مطالعه می‌کنیم می‌بینیم رابطه دولت با اقتصاد و رابطه اقتصاد با مردم تنظیم نشده است. هرگاه مشکلی پیش می‌آید دست در جیب مردم می‌کنند.

مهرعلیزاده گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد نزدیک به 50 درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این در خور ملت ایران نیست که 7 میلیون سرپرست خانوار در آمد ثابتی نداشته و به کمک‌های معیشتی مستقیم نیاز دارند.

همتی گفت: من به تولید ثروت و هم به توزیع عادلانه آن توجه همزمان می‌کنم. ما برای خروج از این وضعیت به شدت به اصلاحات اقتصادی نیاز داریم.

جلیلی گفت: در بحث محرومیت زدایی، حق مردم را باید در عرصه‌های اقتصادی به ویژه در سهمشان از مصرف انرژی به آن‌ها داده شود.