شنبه 14 مهر 1403

نحوه آغاز سال تحصیلی جدید در گرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نحوه آغاز سال تحصیلی جدید در گرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست

مشهد - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نحوه و کیفیت آغاز سال تحصیلی جدید منوط به تصمیم‌گیری و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه است.

قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که سیر نزولی شیوع و انتقال بیماری کرونا در کشور ادامه یابد، فعالیت مدارس در سال تحصیلی آینده به صورت حضوری همزمان با مهر ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس را اعلام کند، باز هم بسته به شرایط 2 برنامه مجزا در نظر گرفته خواهد شد تا امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به شکل موثر پیگیری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در یکی از برنامه‌های مد نظر دانش‌آموزان هر کلاس با رعایت فاصله اجتماعی به 2 گروه الف و ب تقسیم می‌شوند و به صورت یک روز درمیان در مدرسه حاضر و به 2 شکل حضوری و مجازی آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

وی افزود: در برنامه دوم اگر امکان حضور فیزکی دانش آموزان و معلمان در مدارس نباشد، تمامی آموزشهای درسی به شکل مجازی و از راه دور ارائه می‌شود.

خدابنده ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای هر سه شیوه آغاز سال تحصیلی یعنی برگزاری حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری آمادگی لازم را دارد و منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه هستیم.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و 300 هزار دانش‌آموز است که حدود 9 درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را تشکیل می‌دهد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 154 هزار و 445 نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 81 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 878 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*