شنبه 29 اردیبهشت 1403

نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره ملی عکس با موضوع "فرهنگ زندگی با کرونا" با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

تورج پایمرد دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از برگزاری این جشنواره به همت اتحادیه عکاسان و تصویربرداران استان مرکزی با همکاری آستان قدس رضوی (دفتر استان مرکزی) خبر داد و اظهار کرد: فرهنگ سازی در جامعه برای چگونه زندگی کردن در شرایط کرونایی و بالا بردن اطلاعات عمومی از ویروس کرونا مهمترین هدف برگزاری این جشنواره بود که در موضوعات سلامت و پیشگیری، زندگی سالم باسواد سلامتی و خانواده سالم جامعه سالم در دو بخش حرفه‌ای و آماتور برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به شهادت افزون بر 220 پزشک و پرستار در جریان شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: ازآنجاکه درمانی برای این بیماری تاکنون یافت نشده است و احتمال دارد که تا مدتها مردم با این ویروس درگیر باشند لذا به نظر رسید که به جای استفاده از شعار "کرونا را شکست خواهیم داد" از شعار "فرهنگ زندگی با کرونا با فرهنگ سازی از طریق ابزارهای فرهنگی و هنری" بهره برداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگی ایجاد کرد تا در کنار این ویروس زندگی کنیم، افزود: بر همین اساس فراخوان برگزاری جشنواره ملی عکس با موضوع "فرهنگ زندگی با بیماری کووید 19 " همزمان با 19 آگوست (29 مردادماه) روز جهانی عکاسی منتشر شد تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب تصویر و عکس برای جامعه بازگو شود.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در جامعه سارقان وجود دارند، اما مردم با رعایت مسایل ایمنی و محصور کردن محل زندگی، سارقان را از دستبرد به اموال خود ناکام می‌گذارند. در خصوص ویروس کرونا نیز باید گفت که این ویروس همچنان مهمان ماست و ما باید فرهنگ زندگی با این بیماری را با رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی در جامعه ترویج دهیم تا از هجوم این بیماری در امان بمانیم.

پایمرد به قدرت بالای عکس در تاثیرگذاری بر مخاطبان اشاره کرد و افزود: با اتمام مهلت برگزاری این جشنواره از مجموع عکس های ارسال شده 33 عکس توسط هیات داوران انتخاب و آثار برگزیده همزمان با 14 آبان روز فرهنگ عمومی در خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

وی افزود: از آنجاکه این جشنواره با مشارکت دفتر آستان قدس رضوی در استان مرکزی برگزار شد، منتخبین این جشنواره علاوه بر دریافت گواهینامه شرکت در جشنواره به سفر زیارتی مشهد مقدس مشرف شده و هدایای معنوی دریافت می کنند.

در ادامه 33 اثر منتخب این جشنواره را مشاهده می‌کنید.

محمد آهنگر ------ اهواز مریم علیئی ----- قم هادی دهقانپور ----- سبزوار فاطمه خرمی ----- اراک حمید خرمی ----- اراک رضا رادپور ----- مشهد علی عباسی ----- شیراز شمال اشترابه ----- مهاباد حسن خدیمی ----- اراک امیرحسین ترکمن ----- همدان امیرحسین یوسفی کیساری ----- رشت احسان فقیهیان ----- ساری احمد تاجی ----- شهرکرد فرهاد زرگریان اهری ----- اهر

انتهای پیام

نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 2
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 3
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 4
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 5
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 6
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 7
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 8
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 9
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 10
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 11
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 12
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 13
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 14
نخستین جشنواره ملی عکس "فرهنگ زندگی با کرونا" به کار خود پایان داد 15