پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نظارت بر بهداشت محیط‌های کاری در زنجان به طور مستمر انجام می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نظارت بر بهداشت محیط‌های کاری در زنجان به طور مستمر انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در این استان با تشکیل کمیته نظارت بر مسائل بهداشتی، وضعیت کارگاه ها و واحدهای تولیدی به طور مستمر رصد می‌شود.

محمدرضا یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از طریق خانه های بهداشت کارگری، مسوولان و رابطان بهداشت در واحدهای تولیدی، همه وقایع مربوط به بیماری کرونا در واحدها به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود و در صورت مشاهده مواردی از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، بلافاصله تمهیدات لازم برای حل مساله در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر سرویس های رفت و آمد شاغلان از موارد عمده ای است که از زمان شیوع کرونا در دستور کار قرار دارد.

یوسفی با بیان اینکه تا کنون گزارشی از شیوع کرونا در بین کارگران کارگاه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی در استان به دست ما نرسیده است، افزود: اگر هم بیمار مبتلا به کرونا در بین کارگران شناسایی شده، این موضوع بیشتر موردی بوده است.

وی با بیان اینکه کنترل های بهداشتی در واحدهای تولیدی در خصوص سلامت شاغلان به دقت انجام می شود، گفت: در صورت مشاهده هر مورد مشکوکی از ورود فرد به محیط کار جلوگیری و اقدامات لازم جهت درمان فرد پی گرفته می شود.

مدیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان به انجام عملیات گند زدایی و ضد عفونی شهرک های صنعتی استان با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و بسیج جامعه کارگری استان اشاره کرد و افزود: همچنین اقلام بهداشتی با همکاری شرکت تعاونی داروسازان استان در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.

یوسفی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است تا همه شاغلان در واحدهای تولیدی و خانواده های آنان و نیز شهروندانی که از محصولات مراکز تولیدی استفاده می کنند، این اطمینان خاطر را داشته باشند که پروتکل های بهداشتی به شدت در واحدها اجرا می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*