جمعه 31 فروردین 1403

نمایش درست شهید داریوش رضایی‌نژاد در «هناس»

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نمایش درست شهید داریوش رضایی‌نژاد در «هناس»

تهران - ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از ایفای نقش مریلا زارعی و بهروز شعیبی در فیلم «هِناس» گفت: سیره شهیدداریوش رضایی‌نژاد باید مورد توجه جوانان قرار بگیرد.

بهزاد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره فیلم سینمایی هِناس اظهارداشت: موضوع استفاده از ظرفیت هنر برای بیان ویژگی‌های شخصیتی، اخلاق، رفتار و توانمندی شهدا و انتقال این موضوع به ویژه به نسل جوان همیشه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست.

وی گفت: خوشبختانه آن چیزی که ما در فیلم سینمایی هِناس دیدیم به خوبی بیانگر این موضوع هست. من به عنوان نماینده مردم ایلام از دست‌اندرکاران این اثر فاخر تشکر می‌کنم و درباره زندگی شهیدداریوش رضایی‌نژاد به عنوان کسی که همشهری ایشان هستم و مراحل رشد و بزرگ شدنش را دیدم باید عرض کنم که شهید رضایی‌نژاد در یک خانواده مذهبی بزرگ شد و پدرش از رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

علیزاده افزود: ایشان تحصیلاتش را در شهرستان آبدانان از توابع ایلام پشت سرگذاشت. همچنین باید بگویم داریوش رضایی‌نژاد از یک بهره هوشی و مسئولیت‌پذیری بالایی برخوردار بود به گونه‌ای که تا زمان اخذ دیپلم دو سال را جهشی خواند و با همین روحیه و با وجود سختی‌هایی کنکور در یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور قبول و در حوزه دانش هسته‌ای به یکی از بزرگان کشور تبدیل شد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاثیرگذاری داریوش رضایی‌نژاد در حوزه هسته‌ای بر کسی پوشیده نیست، اظهارداشت: این موضوع باعث شد که ایشان ناجوانمردانه مورد آماج حمله استکبارستیزان قرار بگیرد و به درجه رفیع شهادت نائل شود.

وی گفت: شهید داریوش رضایی‌نژاد امروز جزو مفاخر استانی و کشوری محسوب می‌شود و رفتار و سیره ایشان حتما مورد توجه جوانان عزیز ما قرار گرفته و می‌گیرد. همچنین جوانان ما تلاش کنند تا دانش هسته‌ای را جلو ببرد.

علیزاده با بیان اینکه با شهادت داریوش رضایی‌نژاد و امثال ایشان مسیر اعتلا و پیشرفت کشور بسته نشده است، افزود: لازم می‌دانم از همسر ایشان به نیکی یاد کنم که در این 10 سال با رفتارشان ادامه‌دهنده راه همسرش بود و در عرصه‌های مختلف به تبیین و بیان اندیشه و نوع نگاه داریوش رضایی‌نژاد به مسایل کشور پرداختند. همچنین باید از مریلا زارعی و بهروز شعیبی که به ترتیب نقش شهره پیرانی و داریوش رضایی‌نژاد را ایفا کردند و به خوبی توانستند حس موردنظر را منتقل کنند تا مخاطب تحت تاثیر قرار بگیرد، قدردانی کنم.

فیلم سینمایی هِناس به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که با برداشتی آزاد به روایت سال‌های آخر زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای ترور هسته‌ای می‌پردازد، توسط سازمان سینمایی حوزه هنری به تولید رسیده و پخش آن را موسسه بهمن سبز برعهده دارد. این فیلم هم اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است. هِناس تاکنون با استقبال بیش از 245 هزار نفر مخاطب، به فروش بیش از 4میلیارد و هفتصد میلیون تومانی در سینماها و اکران‌های سیار رسیده است.

برچسب‌ها