شنبه 7 مهر 1403

نماینده رشت: وزیران گزارش‌های خود را در راستای سیاست‌های کلی نظام ارائه دهند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده رشت: وزیران گزارش‌های خود را در راستای سیاست‌های کلی نظام ارائه دهند

تهران - ایرنا - نماینده مردم رشت خواستار ارائه گزارش‌های وزیران با استناد به سیاست‌های کلی نظام برنامه 5 ساله و قانون جاری به مجلس شورای اسلامی شد.

«جبار کوچکی‌نژاد» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به بند 8 ماده 22 و ماده 107 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره صحبت‌های وزیر نیرو در مجلس، اظهارداشت: وزیران باید در چارچوب سیاست‌های کلی برنامه 5 ساله و قانون جاری در مجلس گزارش‌هایی را ارائه دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در ارتباط با سیاست‌های کلی نظام در حوزه انرژی و برنامه پنجم (ماده 44) قید شده است که حداقل سهم انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، باید 55 درصد تولید برق باشد. هر چند آقای وزیر گفت؛ 20 هزار مگاوات برق تولید می‌شود اما آیا براساس قانون برنامه و سیاست‌های کلی نظام است؟

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه نمایندگان در صحبت‌های خود اشاره‌ای به سیاست‌های کلی نظام و سیاست‌های عادی ندارند، خاطرنشان کرد: مجلس باید ریل‌گذار باشد این در حالی است که دریاچه ارومیه و سد سفیدرود در حال خشک شدن است و دشت گیلان در معرض تهدید است چرا که به قانون عمل نمی‌شود.

وی یادآور شد: لذا خواستارم جلسات مجلس طوری هدایت شود که قوانین و سیاست‌های کلی مطرح شود و مشخص شود وزیران در این جهت حرکت می‌کنند یا خیر؟

*س_برچسب‌ها_س*