جمعه 31 فروردین 1403

نماینده مجلس: غرب هیچ‌گاه مدافع حقیقی حقوق بشر نبوده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: غرب هیچ‌گاه مدافع حقیقی حقوق بشر نبوده است

تهران - ایرنا - نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غرب هیچ‌گاه مدافع حقیقی حقوق بشر نبوده است، گفت: آزادی بیان زمانی برای غرب موضوعیت پیدا می‌کند که منافع جریان‌های همفکر آنها تهدید نشود.

«بهروز محبی نجم‌آبادی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اقدام مکرون رییس جمهوری فرانسه در حمایت از اهانت کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: نوام چامسکی تحلیلگر، منتقد و جامعه‌شناس بزرگ آمریکایی می‌گوید لیبرالیسم قفس بزرگی است که انسان غربی فکر می‌کند که درون این قفس آزاد است. ولی به تعبیر من اگر روزی برد این پرواز افزایش یابد او به بدنه قفس خواهد خورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: به اعتقاد من مکرون این موضوع را به خوبی درک می‌کند. شمار مسلمانان در فرانسه به شدت رو به افزایش است آنها از این موضوع احساس خطر ایجاد می‌کنند که این واکنش، ذات امپریالیستی لیبرالیسم را به خوبی نشان می‌دهد. حقیقت وجودی غرب همان است که نیکولو ماکیاولی پدر اندیشه سیاسی نوین غرب و از طراحان اصلی مفهوم جدید قدرت دولت و سیاست مدرن، در کتاب خود صادقانه درباره آن نوشت.

محبی نجم آبادی افزود: مدعیان فرهنگ و تمدن غرب که دم از حقوق بشر می‌زنند به‌راحتی از کنار هتک حرمت به پیامبر اکرم (ص) می‌گذرند. غرب هیچ‌گاه مدافع حقیقی حقوق بشر نبوده و بزرگترین کشتار غیرنظامیان، زنان، کودکان و جنگ‌های تاریخی در تاریخ سیاه غرب ثبت شده است.

وی ادامه داد: اگر این گرگ درنده لباس میش پوشیده، دلیلی ندارد که ما حس کنیم گرگ نیست. آنهایی که غرب را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند دنیای غرب بر مبنای اصالت سرمایه، لذت و بی‌عدالتی بنیان نهاده شده است اما این بی‌عدالتی در لفافه‌ای از فریب و خدعه تلاش می‌کند واقعیت حقیقی خود را بپوشاند.

محبی نجم‌آبادی با بیان اینکه دست غرب و لیبرالیسم افراطی و ضدعدالت سال‌هاست که برای جامعه بشری کاملا رو شده، تاکید کرد: خیانت‌ها، جنایت‌ها و حمایت از دیکتاتورهای جهان و همپیالگی و همپالگی آنها با کسانی که معنی و مفهوم دموکراسی را نمی‌دانند و برای مردم خود اصالتی قائل نیستند، نشان داد که آنها صرفا براساس منافع مادی‌شان سخن می‌گویند، تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: بزرگان آنها همچون وینستون چرچیل نخست وزیر سال‌های نه‌چندان دور انگلستان همواره این جمله را تکرار می‌کرد که «حاضرم برای منافع کشورم دست در دست شیطان بگذارم» لذا این موضوع عجیبی نیست.

این نماینده مجلس یازدهم درباره به‌اصطلاح آزادی بیان رسانه‌های غرب برای اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی اظهار داشت: آزادی بیان در قاموس غرب مفهوم خاص خود را دارد و مبتنی بر سیاست یک بام و دوهواست و زمانی آزادی بیان برای آنها موضوعیت پیدا می‌کند که منافع جریان‌های همفکر آنها را تهدید نکند.

محبی نجم‌آبادی تصریح کرد: آنها برای منافع خود، از رژیم کودک‌کش صهیونیست که منشاء اختلافات و مفاسد بزرگ در منطقه است و رژیم‌های مرتجع منطقه که مفهوم دموکراسی و رای را نمی‌دانند و اساسا مردم خودشان را به‌حساب نمی‌آورند حمایت می‌کنند لذا این مطالب عجیبی نیست.

وی افزود: عجیب این است که عده‌ای غرب را باور کنند و نگاهشان به غرب، به‌گونه‌ای باشد که نخواهند حقیقت و واقعیت وجودی در رفتار غرب را ببینند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*