شنبه 7 مهر 1403

نماینده مجلس: فاصله بین مردم و نظام به تمامیت ارضی کشور آسیب می زند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: فاصله بین مردم و نظام به تمامیت ارضی کشور آسیب می زند

تهران - ایرنا - نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد با بیان اینکه اگر مجلس یازدهم از اعتماد مردم به خوبی استفاده نکند نه یک تفکر و طیف سیاسی، بلکه نظام جمهوری اسلامی آسیب می بیند، گفت: فاصله بین مردم و نظام به همه ما و به تمامیت ارضی کشور آسیب خواهد زد.

«جلیل رحیمی جهان آبادی» روز چهارشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت یاد شهدای سلامت و قدردانی از کادر درمان، پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی در بیمارستانها که با همه کبود امکانات و تحریم ها از جان مردم محافظت کردند، گفت: مجلس یازدهم در آغاز یک راه پرمخاطره و سراسر مشکل است و اگر از این فرصت 4 ساله و اعتماد ملت به خوبی استفاده نکنیم، یک جناح، تفکر و یک طیف سیاسی آسیب نمی بیند بلکه آنچه آسیب می بیند نظام جمهوری اسلامی است. و فاصله بین مردم و نظام به همه ما به تمامیت ارضی ما آسیب خواهد زد.

نماینده مردم تربت جام این نظام را حاصل خون 250 هزار شهید اسلامی دانست و خطاب به نمایندگان اظهارکرد: تک تک ما با هر تفکر، منش و دیدگاهی مسئول هستیم که از نظام و مشروعیت آن و خدماتی که باید به مردم محروم بدهیم، دفاع کنیم و خدمتگرار صادق مردم باشیم.. چند مشکل در این میان وجود دارد که یکی از آنان، تفاوت فاحش حقوق بازنشستگان با کارکنان دولت است. حقوق اندک آنان باعث شرمندگی آنان و زندگی سخت، شده است که در این مجلس باید تدبیری بیندیشیم.

طرح تشکیل وزارت امور ر وستایی به صحن ارائه شد

رحیمی جهان آبادی مشکل دوم را وضعیت بی سرو سامان و بی تولیت روستاها عنوان و تصریح کرد: طرحی به مجلس برای تشکیل وزارت امور روستایی ارائه کردم و از معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری، بنیاد مسکن، سازمان تعاون روستایی درخواست کمک دارم.

وی ادامه داد: روستاها اگرچه به افزایش جمعیت تشویق می شوند اما مکانی برای زندگی و آب ندارند. بارها در مجلس دهم به وزیر نیر و نامه نوشتم اما یک ریال اعتبار ندادند. روستاها در کشور یتیم هستند به داد روستاهایی برسید از داشتن امکانات اولیه محروم هستند به ویژه مناطق مرزی که دچار مشکل هستند. در زمینه جاده های روستایی اعتبارات سیار اندک است. آمار جاده های روستایی نیاز به اعتبار برای جاده سازی را نشان می دهد.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه مرزهای شرقی، منطقه آزاد برای صادرات کالا به افغانستان ندارند، اظهارکرد: افزایش درآمد مورد نیاز ما و مردم ما است و در زمینه مرزهای شرقی باید بررسی و چاره اندیشی شود.

مجلس دیپلماسی ملت ها با ملت ها را گسترش دهد

این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس در زمینه دیپلماسی پارلمانی باید در کنار دستگاه وزارت امور خارجه باید روابط بین ملت ها و ملت ها را در کنار رابطه دولت ها با دولت ها گسترش دهد. رابطه ملت با ملت یعنی تبادل فرهنگ، تفکر و گسترش روابط اقتصادی و از مجلس می خواهم این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: درخصوص ساماندهی وضعیت شوراها، دهیاران و اعتبارات و اختیارات شوراها نیز بایددر این مجلس چاره اندیشی کنیم. از نمایندگان می خواهم به گزارش وزیران و کارشناسان دولت اکتفا نکرده و به کار کمیسیونی و تخصصی تکیه کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در بهش آخر سخنانش ابا قدردانی از مردم حوزه انتخابیه خود به بیان مشکلات این مناطق پرداخت و گفت: در تربت جام و تایباد در حوزه آب رسانی، جاده های روستایی و در خصوص تشکیل منطقه آزاد دوغارون و صادرات به افغانستان نیازمند اعتبارات هستیم.

*س_برچسب‌ها_س*