جمعه 28 اردیبهشت 1403

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس: انگلیس با دادگاه‌های ساختگی به دنبال اعمال فشار بر ایران در مذاکرات است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس: انگلیس با دادگاه‌های ساختگی به دنبال اعمال فشار بر ایران در مذاکرات است

روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، با اشاره به دادگاه‌های ساختگی انگلیس با موضوع حوادث آبان ماه 98 گفت: انگلیس از یک سو با همکاری با آمریکا تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را اعمال می‌کند و از طرف دیگر با تشکیل دادگاه‌ها به دنبال اعمال فشار رسانه‌ای بر جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: هدف انگلیس از تشکیل این دادگاه‌های ساختگی پرونده‌سازی برای جمهوری اسلامی ایران است تا چنانچه به خیال خودشان جامعه ایران به خاطر تحریم‌های اقتصادی دچار آشوب شد، نیروهای انتظامی و پلیس ایران به خاطر این فضاسازی‌های سنگین نتوانند برخوردی با آشوبگران داشته باشند.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در مجلس اظهار داشت: علاوه بر این انگلیس با این اقدام خود سعی دارد فشارهای روانی علیه ایران در مذاکرات پیش رو در قالب برجام را تشدید کند و در یک فضای روانی سنگین، دیپلمات‌های کشورمان پای میز مذاکره با انگلیس حاضر شوند.

بیگلریان خاطرنشان کرد: انگلیس نقش پررنگی در حوادث آبان ماه سال 98 داشت و موجبات آشوب‌های خیابانی در کشور را فراهم آورد و حال با این اقدامات سعی دارد تا رد پای خود در آن آشوب‌ها را پاک کند.

وی گفت: انگلیس می‌خواهد تا با این اقدامات خود را از اتهاماتش تبرئه سازد و به جای پاسخگویی فضای روانی سنگینی را علیه ایران به راه اندازد.

نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران اظهار داشت: اقدامات ضد ایرانی انگلیس و دیگر کشورهای جبهه استکبار از زمان انقلاب تا چند سال قبل اقدامات بین دو دولت و سازمانها بوده اما امروز انگلیس و امریکا این دشمنی‌ها را با اقداماتشان به سطح جامعه کشاندند و می‌خواهد با ایجاد آشوب اهداف خود را دنبال کنند.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس شورای اسلامی انگلیس روبرت بیگلریان دادگاه آبان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است