پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

مشهد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیتالله یزدی اعلام کرد: ضایعه مولمه درگذشت فقیه عالیقدر مجاهد نستوه استاد گرانقدر حضرت آیت الله یزدی جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه را عزادار ساخت.

آیت الله سید احمد علم الهدی در این پیام که روز پنجشنبه صادر کرد افزود: مجاهدات آیت الله یزدی در مبارزه با رژیم طاغوت در نظام ستم شاهی و فعالیت‌های سازنده جهادی او در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی او را از نیروهای پا به کار نظام در محضر امام بزرگوار و مقام معظم رهبری قرار داد.

وی در پیام خود ادامه داد: این مصیبت وارده را به مقام عظیم ولایت و مراجع بزرگوار تقلید حوزه علمیه سترگ قم و بازماندگان داغدیده آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و در عتبه مقدسه ثامن الحجج (ع) علو درجات آن فقید سعید را از خداوند منان مسالت دارم.

آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح چهارشنبه 19 آذر ماه در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت. مراسم تشییع مرحوم یزدی دیروز در حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار و در همانجا به خاک سپرده شد.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از 40 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسوولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

در پی درگذشت آیت الله یزدی، رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و دیگر مسوولان نظام به طور جداگانه پیام تسلیت صادر کردند.

*س_برچسب‌ها_س*