سه‌شنبه 17 مهر 1403

هدف‌گذاری کمیته امداد زنجان برای ایجاد سه هزارو950 شغل در سال جاری

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هدف‌گذاری کمیته امداد زنجان برای ایجاد سه هزارو950 شغل در سال جاری

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری انجام شده، امسال سه هزارو 950 فرصت شغلی جدید با اعتبار 130 میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند در این استان ایجاد می‌شود.

هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف اصلی کمیته امداد در بخش‌های مختلف توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: راهبرد کمیته امداد استان زنجان ایجاد اشتغال برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از برنامه‌های حمایتی است.

وی اظهار داشت: سال گذشته سه هزارو 695 فرصت شغلی با تسهیلات بیش از 87 میلیارد تومان برای مددجویان در استان زنجان ایجاد شد.

صفری، تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از اقدامات مورد توجه برای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای احداث، خرید و تعمیرات، 2 هزارو 234 مورد خدمت در حوزه مسکن به ارزش 15میلیارد و 600 میلیون تومان به مددجویان تحت حمایت استان پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و افزود: در این حوزه بیش از پنج هزار نفر از برنامه اردوهای مختلف سفر به عتبات عالیات، اعزام به مشهد، قم و جمکران، سفرهای علمی، فرهنگی و تفریحی بهره‌مند شدند.

صفری به ارائه بیش از 22 هزار مورد آموزش مددجویان در استان اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها در راستای مهارت‌های زندگی، سبک زندگی دینی، تاب‌آوری و کنترل خشم و اضطراب و بیشتر در محل زندگی افراد ارائه شد.

گفتنی است بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*