پنج‌شنبه 19 مهر 1403

هرگونه اجتماع در اماکن مذهبی و مساجد استان زنجان ممنوع است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هرگونه اجتماع در اماکن مذهبی و مساجد استان زنجان ممنوع است

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین استان و تاکید استاندار زنجان هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم در اماکن مذهبی و مساجد ممنوع است.

حجت الاسلام مخنار کرمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از الویت‌های اسلام حفظ جان انسان ها است، افزود: در این شرایط از متدینین و مومنین حتی توقع بیشتری می رود تا نکات لازم را رعایت کنند و دیگران را نیز به همکاری تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مقطعی که ممکن است بنابه مصلحت مسلمین حتی حج هم تعطیل شود همه آحاد مردم هم به لحاظ شرعی و هم قانونی موظفند که برای پیشگیری و ریشه کنی این بلا همکاری و همراهی داشته باشند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: این مجموعه به عنوان متولی اماکن مذهبی، امامزادگان و مساجد اعلام می کند که ملاک برای برگزاری اجتماعات و مراسم دینی، مصوبات شورای تامین و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی است لذا باتوجه به برگزاری شورای تامین استان در روز جمعه و تاکید استاندار زنجان هرگونه اجتماع و برگزاری مراسم در اماکن مذهبی ممنوع است. وی با بیان اینکه انتظار می رود هیأت امنای مساجد، امامزادگان و امامان جماعت نهایت همکاری را در این خصوص داشته باشند، اظهار داشت: امیدواریم با دعای خیر مومنین و رعایت قوانین ومقررات و مسائل بهداشتی هر چه زودتر این گرفتاری برای همیشه درتمام دنیا برطرف شود.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان تا کنون 289 بیمار مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از بین آنها ابتلای 50 نفر قطعی شده است.

*س_برچسب‌ها_س*