شنبه 8 اردیبهشت 1403

400 هزار نفر تحت پوشش کمک‌های مؤمنانه سپاه استان اصفهان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
400 هزار نفر تحت پوشش کمک‌های مؤمنانه سپاه استان اصفهان

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان اصفهان با اشاره به توزیع کمک مؤمنانه سپاه برای 400 هزار نفر از جمعیت 5 میلیون نفری استان اصفهان، شیوع کرونا و در پی آن نمایش صحنه‌هایی همچون سرقت ماسک در کشورهای غربی، هجوم مردم این کشورها به فروشگاه‌ها و عدم رسیدگی به سالمندان مبتلا به کرونا را حقیقت پنهان مانده این کشورها دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ سردار مجتبی فدا عصر امروز در آیین بزرگداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید با حضور مجازی بیش از 200 نفر از اساتید بسیجی شرکت کرد و از توزیع بسته‌های حمایتی در قالب طرح کمک مؤمنانه بین 400 هزار نفر از مردم نیازمند و مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا در این استان توسط سپاه خبر داد.

*نقش سپاه در زمان شیوع کرونا

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان این که این رزمایش تاکنون در دو مرحله انجام شده و مرحله سوم نیز به زودی اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: نیمی از افرادی که مشمول کمک‌های مؤمنانه بسیج شدند پیش از این تحت حمایت هیچ یک از ارگان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نبودند.

وی اقدامات سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا را علاوه بر توزیع بسته‌های حمایتی، اعطای وام به کسبه خسارت دیده از شیوع این ویروس، اعزام گروه‌های جهادی بین عشایر برای توزیع بسته‌های بهداشتی و رزمایش کمک به سالمندان و شهروندان به منظور کاهش تردد ایشان در سطح شهر برشمرد.

فرمانده سپاه استان اصفهان تصریح کرد: دامنه توزیع کمک‌های بسیج همه نقاط استان اصفهان از روستاهای دورافتاده در دل کویر خور و بیابانک تا چادرهای عشایری در کوهساران فریدونشهر را شامل شده است.

سردار فدا کرونا را آزمایشی با شرایط برابر برای همه کشورهای جهان دانست که ماهیت آن کشورها را به رخ کشید و گفت: به عنوان مثال کشورهای پیشرفته اروپایی با وجود جمعیت بسیار محدود و یا آمریکا که داعیه‌دار پیشرفت و حقوق بشر است با شیوع کرونا اعلام کردند قادر به رسیدگی به سالمندان نیستند و دست به سرقت ماسک و لوازم بهداشتی از یکدیگر زدند.

وی با بیان این که کشور ما از این امتحان سربلند بیرون آمد، اظهار کرد: سیستم درمانی کشور بدون اختلال به همه بیماران کرونایی بدون هیچ گونه تبعیضی رسیدگی کرد و نه تنها سالمندان را بلکه اتباع کشورهای دیگر که در ایران حضور داشتند را به رایگان درمان کرد و مانند کشورهای غربی هیچ مورد حمله به فروشگاه‌ها و مراکز توزیع مواد غذایی یا مراکز درمانی در کشور ما مشاهده نشد.

*امروز امنیت اسرائیل شکننده‌تر از همیشه شده است

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به تحولات جهان به ویژه در کشور آمریکا گفت: در سال‌های گذشته آمریکا تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه به کار بست اما امروز می‌بینیم امنیت اسرائیل بیش از هر زمان دیگر شکننده‌تر شده است و نه تنها آمریکا نتوانسته در ممنطقه آسیای غربی به اهداف خود برسد بلکه از جایگاه و مقام پیشین خود نزد ملت‌ها نیز افول کرده است.

سردار فدا افزود: مهمترین دارایی و سرمایه آمریکا امنیت داخلی این کشور بود که به واسطه تبعیض‌های نژادی و ظلم به عامه مردمش در سال‌های گذشته و در اثر فشاری که با شیوع کرونا به مردم وارد شد، امروز این امنیت نیز از بین رفته است و شاهد درگیری و اعتراضات در شهرهای مختلف این کشور هستیم که قطعا این وقایع موجب تضعیف موقعیت و قدرت بیش از پیش ایالات متحده می‌شود.

*آمریکا به دنبال تغییر کانون توجهات از ناآرامی‌های خود

وی ادامه داد: آمریکا اکنون به دنبال ایجاد یک بمب خبری برای برگرداندن کانون توجهات از این کشور است لذا به دنبال پیدا کردن ظرفیت‌های این چنینی در کشورهایی مانند ایران است.

فرمانده سپاه استان اصفهان اظهار کرد: آمریکا برای این منظور روی ایران سرمایه‌گذاری کرده است و تلاش خود را برای تجمیع جریان‌های اپوزیسیونی و کشورهای معاند برای ایجاد التهاب در کشور ما به کار بسته است.

سردار فدا با اشاره به تعطیلی مجامع و جلسات در اثر شیوع ویروس کرونا که از ظرفیت اقناع‌سازی، اطلاع‌رسانی و بصیرت‌افزایی برخوردار بودند، از اساتید دانشگاه خواست با به کارگیری ظرفیت علمی خود و با استفاده از فضای مجازی نسبت به بصیرت‌افزایی به ویژه بین نسل جوان فعالیت کنند.

انتهای پیام /