جمعه 7 اردیبهشت 1403

هزینه کردن برای علم سرمایه‌گذاری است / جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان بین‌المللی شود

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع

رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان تاکید کرد: هزینه کردن برای علم، هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای رشد و پیشرفت کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود کمره‌ای، در آئین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رؤسای دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و شهید بهشتی، رئیس هیئت امنای بنیاد نیکوکاری جمیلی و جمعی از مسئولان و خیرین دانشگاه تهران و نهادهای علمی و فرهنگی، در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره بار دیگر وظیفه حمایت از علم و دانش و عالم را به ما یادآوری کرد. این اولین بار در کشور است که بخش خصوصی به حمایت از پژوهش و فناوری روی آورده است. بودجه زیادی در کشور داریم که ظاهرا صرف پژوهش می‌شود، ولی اینکه واقعا تا چه اندازه صرف پژوهش می‌شود را باید بررسی کرد.

دکتر کمره‌ای افزود: در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، بخش خصوصی بدون در نظر داشتن منافع مادی از پژوهش حمایت می‌کند و این نشان‌دهنده عمل به شعاری است که می‌گوید «هزینه کردن برای علم، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای رشد و پیشرفت کشور است.»

وی با تاکید بر اهمیت علوم پایه در رشد و پیشرفت کشور، گفت: علوم پایه، اصل و ریشه است و آنچه در بخش‌های دیگر می‌روید، منبعث از علوم پایه است.

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان بین‌المللی شود

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی نیز در پنجمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان، با ابراز امیدواری درباره به ثمر نشستن ایده‌های جوانان اندیشمند و دانشمند ایران اسلامی، گفت: جوانان ایران اسلامی امروز ایده‌های خوبی در جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان ارائه دادند که امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت روزافزون آنها باشیم.

وی اظهار کرد: کارهای خوبی در بنیاد حامیان دانشگاه تهران انجام شده است که یکی از آنها برگزاری این جشنواره است.

به نقل از وزارت علوم، وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: امیدواریم ایده‌های جوانان نخبه و اندیشمند ایران روزی به ثمر بنشیند و در جشنواره ششم که در بخش‌های بیشتری روی برگزاری آن اقدام خواهد شد، حضور این نخبگان و جوانان خلاق را شاهد باشیم.

دکتر ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که ششمین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در دانشگاه تهران در حوزه بین‌المللی با نگاه ویژه‌ای در سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام